تاريخ : سه شنبه 1392/4/11 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27810
سطح علمی دارالحدیث، نشانگر پيشرفت در نظام علمی و پژوهشی ایران است

سطح علمی دارالحدیث، نشانگر پيشرفت در نظام علمی و پژوهشی ایران است

وزير حج و اوقاف ايالت اوتارپرادش هند، با اشاره به سطح بالای علمی کشور گفت: مسلمانان ایرانی، با کسب پیشرفت های علمی و پژوهشي ثابت كرده اند كه مسلمانان در علم مي‌توانند رده‌ های بالاي جهاني را تسخير كنند.

به گزارش پايگاه حدیث نت، محمد اعظم خان، روز پنج شنبه طی بازدید از بخش های مختلف مؤسسه دارالحدیث، با مشاور عالی رییس دانشگاه قرآن و حدیث دیدار و گفتگو کرد.
وزير حج و اوقاف ايالت اوتار پرادش هند دراين ديدار گفت: من از دوران تحصیل علوم دینی، شيفته انقلاب و امام خميني (ره) بلكه همه طلاب مدرسه علي گودر عاشق وشيفته امام و انقلاب ايران بودند و حالا كه به ايران آمدم و ایران اسلامی را با اين همه پيشرفت مخصوصا در زمينه‌هاي علمي و پژوهشي و تعليم و تربيت مي‌بينم بسيار خوشحالم چرا كه مسلمانان ايراني ثابت كردند كه مسلمانان در علم مي‌توانند رده‌ های بالاي جهاني را تسخير كنند.
وي ادامه داد: ايراني‌هاي با اين همه پيشرفت در عرصه علم و آموزش و پرورش توانستند اولين آيه‌اي كه به پيامبر نازل شده « اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» را تفسير كنند و همچنين اين سخن پيامبر را كه فرموده است « اطلبوا العلم من المهد إلى اللحد» را به همه مسلمانان نشان دهند.
محمد اعظم خان با اشاره به ضرورت وحدت مسلمانان گفت: بايد مسلمانان به يك اتحاد كلي برسند و اختلافات جزیي را فراموش كنند چرا كه اين اختلافات باعث جدايي ما از یکدیگرشده كه نتيجه اين اختلاف خوار شدن مسلمانان در جامعه جهانی است.
وي افزود: هند دارای دولت جمهوري است و هر كسي با هر مذهبي مي‌تواند آنچا زندگي كند همه مذاهب آنجا آزاد هستند با اين همه ما تلاش مي‌كنيم اسلام را تبليغ كنيم و دراين تبليغ اگر خبر خوشي از كشورهاي مسلمان به ما برسد ما آن را تبليغ مي‌كنيم و موجب خوشحالي همه مسلمانان در هند مي‌شود اما اگر خبر اختلافي از مسلمانان به ما برسد مورد سرزنش ديگر اديان در هند قرار مي‌گيريم.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمين صادقي مشاور عالي رئيس دانشگاه قرآن و حديث در تشريح فعاليت‌هاي اين دانشگاه گفت: تحقيقات مهمي در عرصه حديث شيعه و سني انجام شده است. يكي از پژوهش‌هاي مهم دانش‌نامه قران و حديث است كه از مضامين قرآني و احاديث فريقين مطابق با مضامين آيات قران تاليف شده است كه پيش بيني مي‌شود اين دانش نامه در صد جلد منتشر شود كه تاكنون حدود ۱۶ جلد چاپ شده است.
وي افزود: كتاب منابع حديثي اهل سنت متناسب با فصول و سرفصل‌هاي وسائل الشيعه از ديگر فعاليت‌هاي پژوهشي دانشگاه حديث و قرآن است و همچنين کتب خردنامه و سياست‌نامه امام علي (ع) كه به زبان انگليسي منتشر مي‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین صادقي افزود: در دانشگاه قرآن و حديث حدود ۵۰۰۰ دانشجو مشغول تحصیل هستند كه از این تعداد ۱۳۰۰ نفر حضوري و ۳۵۰۰ نفر غير حضوري در حدود بيش از بيست رشته در مقاطع مختلف تحصيل مي‌كنند.
وي بيان كرد: حركت موسسه حركتي به سمت كارهاي بنيادين در راستاي فهم استخراج و عرضه مفاهيم اسلامي به همه مسلمانان و غير مسلمانان است. مسير دانشگاه مسير وحدت مسلمانان است. در حقيقت وحدت ميراث امام خميني (ره) است كه راه سرفرازي اسلام و مسلمين است و ما فقط بخش فرهنگي اين وحدت را پيگيري مي‌كنيم و براي اين وحدت ما نياز به بخش‌هاي ديگر مانند سياست داريم كه در حوزه های ديگر آن را پيگري و دنبال مي‌كنند.
مشاور عالي رئيس دانشگاه قرآن و حديث گفت: حركت جمهوري اسلامي به سمت حمايت از مجموعه مسلمانان در تمام جهان بوده است و تاكنون بارها اين را نشان داده است. در راستاي همين وحدت است كه ايران از مسلمانان مخصوصا فلسطين دفاع مي‌كند.
وي گفت: اختلافات فرقه‌اي توطئه مخالفان اسلام مانند امريكا، انگليس و اسرائيل است و ما اين توطئه‌ها را مي‌شناسيم و تلاش مي‌كنيم دچار اين توطئه نشويم چرا كه قدرت و قوت مسلمانان در وحدت است و ما و شما و همه بايد در اين راه قدم برداريم و انديشه و فكر و راه و روش خود را به نقطه وحدت حركت دهيم.
گفتنی است، محمد اعظم خان، وزير حج و اوقاف ايالت اوتار پرادش هند، روز پنج شنبه به ميزباني بعثه مقام معظم رهبري به شهر مقدس قم سفر و در اين سفر دو روزه از مراكز علمي، حوزوي و دانشگاهي بازديد و با شماري از شخصيت‌هاي علمي ديدار و گفت‌وگو كرد.
وي همچنين از دانشگاه قرآن و حديث بازدید و با حجت الاسلام والمسلمین «صادقی» مشاور عالی رئیس اين دانشگاه به گفت‌وگو پرداخت.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :