تاريخ : پنج شنبه 1391/7/20 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 10059
برای تحول در علوم انسانی به قرآن و حدیث مراجعه کنیم

برای تحول در علوم انسانی به قرآن و حدیث مراجعه کنیم

برای تحول در علوم انسانی مراجعه به قرآن و حدیث ضروری بوده و ریشه این تحول در قرآن و حدیث است. در دوره حاضر دیدگاه‌هایی که در علوم انسانی مطرح می باشد با بسیاری از روش ها، پیش فرض ها و غایت های انسانی سازگاری ندارد

برای تحول در علوم انسانی به قرآن و حدیث مراجعه کنیم
رییس قوه قضائیه گفت: برای تحول در علوم انسانی مراجعه به قرآن و حدیث ضروری بوده و ریشه این تحول در قرآن و حدیث است.
به گزارش پایگاه حدیث نت، آیت الله صادق آملی لاریجانی، در آیین افتتاح دانشگاه قرآن و حدیث قم اظهارداشت: در دوره حاضر دیدگاه‌هایی که در علوم انسانی مطرح می باشد با بسیاری از روش ها، پیش فرض ها و غایت های انسانی سازگاری ندارد.
عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که تدبر و بهره‌گیری از قرآن و احادیث بسیاری از دغدغده های جامعه بشری را پاسخگو است گفت: در طول تاریخ، بشر با بازگشت به مادیات و مسائل دنیوی به نوعی سرخورده تعلقات مادی شده اند و نیاز مبرمی به معنویت احساس می‌کند.
رییس قوه قضائیه تصریح کرد: خداوند متعال به واسطه رسول خوبیها دو امانت گرانبهای قرآن و عترت را برای هدایتگری بشر خلق کردند و امروز به عنوان امانتی دست نخورده در اختیار بشر قرار گرفته است.
آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: کلام اهل بیت(ع) شرح و تفسیر قرآن است و باید به واسطه حوزه ها و مراکز علمی تلاش کنیم معارف الهی را از قرآن و حدیث استخراج کنیم.
رییس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فلسفه تاسیس دانشگاه قرآن و حدیث، بیان داشت: ایجاد دانشگاه قرآن و حدیث به منظور احیای امر اهل‌بیت(ع)، حرکتی ارزشمند و ماندگار است که از سوی آیت‌الله ری‌شهری صورت گرفت.
آیت‌الله آملی لاریجانی در پایان گفت: ثمرات و برکات این دانشگاه بر کسی پوشیده نیست و آیندگان ما از برکات آن بهره مند خواهند شد.
گفتنی است، مراسم «افتتاحیه دانشگاه قرآن و حدیث» همراه با سخنرانی «آیت الله صادق لاریجانی» و با حضور «آیت الله محمدی ری شهری» رئیس دانشگاه قرآن و حدیث، مسؤلان استانی، اساتید و دانشجویان و اصحاب رسانه روز پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱ در تالار علامه مجلسی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، برگزار شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :