تاريخ : دوشنبه 1391/7/24 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 10067
مقابله فرهنگی، یکی از روش های مبارزاتی توهین دشمنان به مقدسات اسلام است

مقابله فرهنگی، یکی از روش های مبارزاتی توهین دشمنان به مقدسات اسلام است

برگزاری همایش‌های بین‌المللی در زمینه تبیین شخصیت پیامبران با حضور شخصیت‌های برجسته علمی دنیا اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان از دیگر اقدامات در زمینه مقابله با توهین به پیامبر اکرم(ص) است.

مقابله فرهنگی، یکی از روش های مبارزاتی توهین دشمنان به مقدسات اسلام است.
پایگاه حدیث نت: برگزاری همایش‌های بین‌المللی در زمینه تبیین شخصیت پیامبران با حضور شخصیت‌های برجسته علمی دنیا اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان از دیگر اقدامات در زمینه مقابله با توهین به پیامبر اکرم(ص) است.
حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با پایگاه حدیث نت، با بیان اینکه آزادی در دینداری افراد مجوز استهزاء دیگران و توهین به آنها نمی‌شود اظهار کرد: اگر انسان حرمت دارد نباید در دینداری مورد تمسخر و توهین قرار بگیرد و دیگری را نیز مورد تمسخر و توهین قرار دهد.
وی با اشاره به اقدامات جهان اسلام و دولت‌های مسلمان در برابر توهین‌های دشمنان گفت: روش اول شامل برخوردهای اثباتی بوده که شامل ساخت فیلم کوتاه از مقاطع زندگی پیامبر اکرم(ص) و ترجمه برخی کتب در زمینه شناسایی شخصیت آن حضرت است.
سبحانی‌نیا ادامه داد: به همین منظور حکمت‌نامه پیامبر اکرم(ص) به همت مؤسسه دارالحدیث به زبان‌های زنده دنیا در تیراژ بالا منتشر شده است.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری همایش‌های بین‌المللی در زمینه تبیین شخصیت پیامبران با حضور شخصیت‌های برجسته علمی دنیا اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان از دیگر اقدامات در زمینه مقابله با توهین به پیامبر اکرم(ص) است.
معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث مقابله منفی را دومین روش مبارزاتی در زمینه توهین دشمنان به مقدسات اسلام ذکر کرد و افزود: مقابله منفی در اموری مانند قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا و اخراج خفت‌بار سفیران آن کشور و افشای توطئه‌های آنها صورت می‌گیرد.
وی نقد آزادی بیان و دموکراسی آمریکایی از طریق نگارش و چاپ مقالات و کارهای فرهنگی از قبیل کاریکاتور را از دیگر اقدامات در زمینه مقابله منفی با دشمن ذکر کرد.
سبحانی‌نیا یادآور شد: از دشمن جز دشمنی انتظار نمی‌رود بنابراین باید با فرصت‌سازی نیرنگ‌های دشمنان را به خودشان بازگردانیم.
وی خاطر نشان کرد: تیشه بر ریشه خود زدن از مهم‌ترین فواید جسارت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) بوده که آمریکا مرتکب آن شده است.
معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث عنوان داشت: بی‌تفاوتی افراد نسبت به توهین‌ به اسلام نشان‌دهنده رضایت بوده و انسانیت فرد را زیر سئوال می‌برد.
معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث با بیان اینکه اصل آزادی یکی از استوانه‌های نظام فکری آمریکا است گفت: تعریف نادرست از این اصل و رفتارهای دوگانه در مورد آن سبب تزلزل پایه‌های فکری این نظام خواهد شد و سرانجامی جز فروپاشی به دنبال نخواهد داشت.
وی یادآور شد: اعتقادات انسان جزو آزادی‌های او است بنابراین قرآن کریم حتی در دین‌داری به عنوان مهم‌ترین مسئله که به سعادت و شقاوت ابدی انسان مربوط می‌شود، آزادی انسان را به رسمیت می‌شناسد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :