تاريخ : شنبه 1391/7/29 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 10085
تبیین سخنان اهل بیت علیهم السلام دغدغه‌های مردم را برطرف می‌کند

تبیین سخنان اهل بیت علیهم السلام دغدغه‌های مردم را برطرف می‌کند

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه قرآن و حدیث گفت: با ارائه سخنان اهل‌بیت علیهم السلام به طور مطلوب به بسیاری از سؤالات و دغدغه‌های مردم پاسخ داده می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت‌الله بیات در گفت‌وگو با پایگاه حدیث نت، با اشاره به سخنی از امام محمد باقر علیهم السلام اظهار کرد: سخنان ائمه اطهار علیهم السلام و پیشوایان معصوم یک اثر وضعی دارد و سبب زنده شدن دل‌ها می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: نورانیت سخنان اهل‌بیت علیهم السلام آثار وضعی دارد بنابراین زمانی که در معرض آن قرار می‌گیریم به صورت طبیعی از آن متأثر می‌شویم.
رئیس دانشکده علوم و معارف اسلامی دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه انسان‌ها در دنیای امروز دستیابی به مدل‌های زندگی را پیگیری می‌کنند، گفت: علاوه بر اینکه باید حدیث را حفظ کرده و معارف حدیث را منتشر کنیم باید بتوانیم معارف آن را به گونه‌ای به دنیای امروز عرضه کنیم که کاربردی باشد.
وی با تاکید بر استخراج مدل‌ها و مهارت‌های زندگی از حدیث عنوان داشت: لازم است به حفظ احادیث اهتمام داشته و آنها را به طور منسجم بایگانی کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین بیات خاطر نشان کرد: بدون تردید کسانی که از نظر باطنی و روحی زمینه‌ پذیرش احادیث و سخنان اهل بیت علیهم السلام را در خودشان فراهم می‌کنند از نورانیت و حیات‌بخش بودن سخنان اهل‌بیت علیهم السلام بیشتر استفاده می‌کنند.
وی یادآور شد: انتظاری که شاید از چنین مجموعه‌ای می‌رود این است که به عنوان یک مبدل بتوانیم احادیث را به صحنه زندگی مردم بیاوریم تا به صورت کاربردی راه‌گشای سؤالات و نیازهای روزمره‌ مردم باشد.
رئیس دانشکده علوم و معارف اسلامی دانشگاه قرآن و حدیث با تاکید بر استخراج پیام‌های احادیث گفت: به عنوان مثال اگر روایتی قبح دروغ را تبیین می‌کند باید علاوه بر اینکه این حدیث را به عنوان یک آموزه دینی از اهل‌بیت علیهم السلام مطرح می‌کنیم، دلایل قبح دروغ و راههای پیشگیری از آن را از دل حدیث استخراج کنیم.
وی عنوان داشت: اگر بتوانیم سخنان اهل‌بیت علیهم السلام را به طور مطلوب استخراج و کشف کنیم، بسیاری از سؤالات و دغدغه‌های مردم از زبان معصوم و وحی به راحتی پاسخ داده می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :