5
سفينه 27

سخن مدير مسئول‏

بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏
1. بازنگرىِ راه‏هاى رفته و تأمّل در راه‏هاى نرفته، ضرورتى است ناگزير و حتمى. بارها در اين مجال در قالب سرمقاله‏ها، در باب اين ضرورت سخن رفته است و تكرار مكرّرات را پسنديده نمى‏دانيم، گرچه در جايگاه تذكّر است كه هماره افراد و مراكز بدان نياز دارند.
نقد و بررسى مسائل فرهنگى موجود، يعنى آينه به دست گرفتن، و حُسن و عيب را يكجا ديدن و بيان كردن، كه بايسته هر حركتِ روبه كمالى است.
2. در ماه‏هاى اخير، گزارش دو مورد از فعاليت‏هاى معاونت پژوهشى حوزه علميه قم به دستمان رسيده كه لازم دانستيم با توضيحى كوتاه، به شناساندن اين دستاوردهاى ارزشمند بپردازيم؛ هم از اين رو كه تقديرى به سهم خودمان - گرچه مختصر - از اين دو حركت مفيد باشد، و هم براى اطلاع‏رسانى نسبت به اين گام مثبت، بدان اميد كه به كمال بيشتر دست يابد، و همگان از ثمرات آن بهره گيرند: يكى گزارش سالانه نشريات دينى ؛ دوم: اولويّت‏هاى پژوهشى در حوزه دين.
3. «گزارش سالانه وضعيت نشريات علمى حوزه در سال 1387»، گزارشى است مبسوط در 177 صفحه، كه واحد نشريات علمى وابسته به معاونت پژوهشى حوزه در تابستان 1388 منتشر كرده است. در اين پژوهش، 76 نشريه دينى (59 نشريه حوزوى و 17 نشريه غيرحوزوى) بررسى شده و تحليل‏هاى آمارى در باب آنها ارائه شده است. ساماندهى بانك اطلاعاتى از 250 شماره اين نشريات، در قالب 45118 صفحه و 1883 مقاله علمى تخصصى، نخستين گام براى تهيه اين


سفينه 27
4

فهرست‏

  • نام منبع :
    سفينه 27
    تاريخ انتشار :
    1389
    سردبیر :
    پهلوان، منصور
    صاحب امتیاز :
    مؤسسه فرهنگي نبأ مبين
    تلفن :
    7832000
    دورنگار :
    7832001
    پست الکترونیک :
    safineh@nabacultural.org
    امتیاز :
    علمی ترویجی
    مدیر مسئول :
    شهري، محمّد حسين
    آدرس اینترنتی :
    http://fa.safinahmagazine.ir
تعداد بازدید : 17264
صفحه از 191
پرینت  ارسال به