تاريخ : سه شنبه 1386/4/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 1850
دیدار اعضای کمیته علمی کنگرۀ بین المللی بزرگداشت کلینی(ره) با آیة الله العظمی مکارم شیرازی

دیدار اعضای کمیته علمی کنگرۀ بین المللی بزرگداشت کلینی(ره) با آیة الله العظمی مکارم شیرازی

اعضای کميته علمی کنگرۀ بین المللی بزرگداشت شیخ کلینی(ره) ، روز یکشنبه ، سوم تیرماه سال جاری با آیة الله العظمی مکارم شیرازی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار راوی و به نقل از مرکز خبر حوزه ، در این دیدار ، آیة الله العظمی مکارم شیرازی دربارۀ شخصیت ممتاز ثقة الاسلام کلینی گفتند: این عالم محقق ، از افتخارات شیعه و جهان اسلام و محدثی کم‌نظیر به شمار می رود. 

ایشان دقت و تعمق در جمع‌آوری روایات صحیح و مستند را از ویژگی‌های برجستۀ این دانشمند شیعی برشمرده و تصریح کردند: با توجه به اینکه علامه کلینی در عصر غیبت صغری می‌زیسته و بزرگانی چون نواب اربعه حضرت ولی‌عصر(عج) را درک نموده است، از این رو کتاب ایشان (الکافي) از ارزش والایی نزد ارباب حدیث برخوردار است.

ایشان افزودند: مقدمه‌ای که مرحوم کلینی بر کتاب کافی نگاشته است نشان از فکر، اندیشه و احاطه بالای ایشان به ادبیات شیوا و تسلط بر مبانی متقن اعتقادی و اخلاقی است.

آیة‌الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر ویژگی‌های خاص و مضامین عالی و معارف ناب کتاب شریف اصول کافی گفتند: لازم است گلچینی از کافی انتخاب شود و برای استفاده عموم مردم، به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شود.

در ابتدای این دیدار ، دبیر علمی کنگره شیخ کلینی با ارائه گزارشی از فعالیت مؤسسه علمی- فرهنگی دارالحدیث پیرامون برگزاری سلسله همایش‌های بزرگداشت محدثان و مشایخ شهر ری گفت: پیش از این، همایش بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی و ابوالفتوح رازی، مفسر بزرگ قرآن را برگزار کرده ایم و همایش شیخ کلینی سومین همایشی است که از سوی این مؤسسه برگزار می‌شود . همزمان با این کنگره ، نسخه تصحیح شده کافی و نیز شروح و تعلیقاتی که تاکنون منتشر نشده است نیز منتشر خواهد شد.

گفتنی است، «کنگرۀ بین المللی بزرگداشت ثقةالاسلام کلینی (ره)» ، به همت مؤسسه علمی – فرهنگی دارالحدیث، با مشارکت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی ، در بهار سال 1387 برگزار خواهد شد.

 

 

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :