تاريخ : پنج شنبه 1391/9/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 25962
چیستی اخلاق کاربردی تدوین می‌شود

چیستی اخلاق کاربردی تدوین می‌شود

تدوین و چاپ کتاب «چیستی اخلاق کاربردی یا ماهیت اخلاق کاربردی» به عنوان یکی از پژوهش‌های گروه اخلاق کاربردی پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی

مدیر گروه اخلاق کاربردی پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی:
«چیستی اخلاق کاربردی» تدوین می‌شود
مدیر گروه اخلاق کاربردی پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی مؤسسه دارالحدیث از تدوین و چاپ کتاب «چیستی اخلاق کاربردی یا ماهیت اخلاق کاربردی» به عنوان یکی از پژوهش¬های این گروه خبر داد.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی‌نیاامروز در گفت‌وگو با حدیث نت با اشاره به موضوع اخلاق کاربردی اظهار کرد:
اخلاق کاربردی دانشی است که اگرچه از پیشینه غنی برخوردار است اما اقبال به آن در عصر حاضر بیش از پیش ضرورت یافته و نیازمند یک جهش علمی در این عرصه هستیم. این جهش اگر بخواهد مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد و از معارف بلند اسلامی در آن بهره برداری شود باید از حوزه آغاز شود.
وی خاطرنشان کرد: دانشمندان گذشته کارهای خوبی در حوزه اخلاق کاربردی ارائه کرده‌اند ولی در برهه‌ای از زمان کمتر به این مقوله توجه شده است. امروز اگر در این عرصه تلاش علمی توأم با برنامه ریزی انجام گیرد می‌توان امید بود در آینده‌ای نه چندان طولانی آثار فاخری در اخلاق کاربردی با رویکرد اسلامی تولید شود.
مدیر گروه اخلاق کاربردی پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی مؤسسه دارالحدیث عنوان داشت:
در حال حاضر یکی از اهداف گروه، شناسایی محققان مستعد و علاقمند و سرمایه‌گذاری برای برخورداری از محققانی برجسته در حوزه اخلاق کاربردی است و در حال حاضر با شناسایی و جذب چند محقق چشم‌انداز خوبی برای آینده گروه ترسیم شده است.
وی با اشاره به طرح چیستی اخلاق کاربردی یا ماهیت اخلاق کاربردی گفت: ما امروز فقدان منبع شاخصی که به طور کامل به اخلاق کاربردی پرداخته و چیستی آن را به خوبی و به طور مبسوط ارائه کرده باشد مواجهیم . به همین دلیل تدوین اثری پژوهشی در این موضوع را نیز تصویب و در دستور کار قرار داده ایم.
دکتر سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد:
جمع‌آوری آیات و روایات اخلاق کاربردی با صورت موضوعی یکی دیگر از کارهای گروه است که در آینده امکان دایرة المعارف آیات و روایات اخلاقی را فراهم می سازد.البته برای گام نخست مجموعه آیات و روایات کسب و تجارت و پژوهش و آموزش به صورت موضوعی جمع‌آوری می‌شود.
مدیر گروه اخلاق کاربردی پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی مؤسسه دارالحدیث در پایان یادآور شد:
در نظر داریم نشست علمی با موضوع بایسته‌های اخلاق‌پژوهی در سطح حوزه علمیه برگزار کنیم که اکنون رأیزنی‌های مقدماتی در این زمینه انجام شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :