تاريخ : دوشنبه 1392/6/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28044
تدوین دانشنامه اعتقادی معاد، امامت و نبوت

تدوین دانشنامه اعتقادی معاد، امامت و نبوت

مدیر پژوهشکده کلام اهل بیت (ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث از تدوین دانشنامه اعتقادی در قالب موضوعات معاد، امامت و نبوت به صورت مجزا در آینده خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی با اشاره به فعالیت پژوهشکده کلام اهل بیت (ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث در سال ۹۰ اظهار کرد: این پژوهشکده در راستای اهداف موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در زمینه گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) و پاسداری از میراث فکری شیعه در شاخه‌های مختلف دانش کلام و معارف فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت این پژوهشکده تبیین روشمند مبانی و مکتب معرفتی اهل بیت (ع) و نشان دادن برتری‌های آن بر سایر مذاهب فکری و پاسخگویی به شبهات است.

مدیر پژوهشکده کلام اهل بیت (ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به اهداف پژوهشکده کلام اهل بیت (ع) گفت: این پژوهشکده توسعه و گسترش پژوهش در زمینه‌های مرتبط با کلام اهل بیت (ع) با تاکید بر پژوهش‌های حدیث محور، مسئله‌یابی و حل مشکلات در زمینه‌های اعتقادی و فکری با تاکید بر روش اهل بیت (ع) را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: این پژوهشکده در زمینه پاسخگویی به مسائل فکری جامعه، کمک در راه‌اندازی و گسترش نهادهای مولد اندیشه در زمینه‌های کلام و معارف اهل بیت (ع) و تاسیس و تغذیه علمی رشته‌های وابسته فعالیت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی همکاری با مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی در رشته‌های مرتبط و زمینه‌سازی مناسب برای ارتقای فعالیت‌های پژوهشی را از اقدامات دیگر پژوهشکده کلام اهل بیت (ع) ذکر کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پژوهشکده کلام اهل بیت (ع) گفت: شناسایی و فراخوان محققان و دعوت از استادان، تدوین و طراحی طرح‌های برنامه‌های پژوهشی و کلان پروژه‌ها و آماده‌سازی فضای فیزیکی و تجهیزات لازم برای گروه‌های پژوهشی از جمله فعالیت‌های این پژوهشکده است.

مدیر پژوهشکده کلام اهل بیت (ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: تاکنون کتاب‌هایی مانند العلم و الحکمت فی الکتاب و السنه، خردگرایی در قرآن و حدیث، علم و حکمت در قرآن، گفت‌وگوی تمدن‌ها در قرآن و حدیث، دانشنامه عقاید اسلامی و جلد هشتم و نهم دانشنامه عقاید اسلامی منتشر شده است.

وی گفت: اکنون دانشنامه اعتقادی به صورت مجزا در سه قالب موضوعات نبوت، امامت و معاد در حال تدوین است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :