تاريخ : سه شنبه 1392/6/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28052
هشت کتاب ادبی و عمومی در دهۀ کرامت منتشر خواهد شد

هشت کتاب ادبی و عمومی در دهۀ کرامت منتشر خواهد شد

مدیر تدوین متون ترویجی دارالحدیث گفت: هشت کتاب ادبی و عمومی با موضوع محوری حضرت امام رضا علیه السلام به مناسبت دهۀ کرامت منتشر خواهد شد.

مصطفی پورنجاتی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی حدیث نت، با اشاره به فهرست موضوعی کتاب ها گفت:  این هشت کتاب در قالب های داستان کوتاه، نثر ادبی، شعر و زبان معیار، از جنبه ها و پنجره­های گوناگون و متنوع، به شیوۀ زندگی و جنبه­های برجستۀ شخصیت هشتمین امام معصوم علیه السلام می پردازد.

وی افزود: در تدوین این کتابها، بر استفاده از هنرهای ادبی و هنرهای تصویری همچون گرافیک تأکید شده است. از جمله ویژگی های دیگر این آثار، اتکا به متون معتبر تاریخی و حدیثی در زمینۀ سیره و سخنان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام است که زیر نظر پژوهشگاه قرآن و حدیث و به همت معاونت فرهنگی و ارتباطات موسسۀ علمی دارالحدیث تولید شده است.

مدیر تدوین متون ترویجی دارالحدیث تصریح کرد: دارالحدیث، این مجموعه کتاب را همزمان با برگزاری «نخستین همایش ملی حدیث رضوی» در قالب جشنوارۀ بین المللی امام رضا علیه السلام با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم منتشر خواهد کرد.

گفتنی است، عناوین و موضوعات این هشت کتاب عبارت است از:

دامنه­های بلند ِ مسیرِ چشم تو: مجموعه­ای از داستان­های کوتاه براساس سیرۀ امام رضا علیه السلام به قلم اعضای انجمن داستان­نویسان حوزه

مسیحای طوس: شرح چهل کرامت برگزیده از امام رضا علیه السلام و مزار نورانی آن حضرت به قلم حمید احمدی جلفایی

زندگی نامۀ کوتاه و مستند امام رضا علیه السلام به قلم مهدی غلامعلی

زائر بامعرفت: شناخت­نامه­ای کوچک و روان دربارۀ مقام امام رضا علیه السلام براساس زیارت جامعۀ کبیره، تولید ادارۀ تدوین متون ترویجی دارالحدیث

زندگی بر چشمه­سار حدیث رضوی: گزیده ای از سخنان و احادیث حضرت امام رضا علیه السلام، به همت مجتبی فرجی

در حضور دریا: گزیدۀ از بهترین سروده­های شاعران در مدح امام هشتم علیه السلام، به انتخاب حسین علیزاده

نوشته روی دلم زودتر بیا: نثرهای ادبی دربارۀ زیارت امام رضا علیه السلام به قلم مصطفی پورنجاتی

گزیدۀ کتابشناسی امام رضا علیه السلام: معرفی کوتاه برترین کتابهای مربوط به سیره رضوی از گذشته تا امروز، به قلم هادی ربانی.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :