تاريخ : یکشنبه 1392/6/24 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28131
جلوه‎ مکتب اهل بیت(ع)،حرکت در مسیر قرآن است

جلوه‎ مکتب اهل بیت(ع)،حرکت در مسیر قرآن است

معاون فرهنگی و ارتباطات دارالحدیث با بیان این که همایش ملی حدیث رضوی محملی مناسب در نشر معارف رضوی است، گفت: یکی از جلوه‎های اصلی استفاده از مکتب اهل بیت(ع)، حرکت در مسیر کسب علوم اسلامی از دامنه قرآن و روایات حضرات است و سال های سال می شود در این زمینه فعالیت های پژوهشی انجام داد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، حجت‎الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه دارالحدیث پیش از ظهر پنج شنبه ۲۱ شهریورماه، در نخستین همایش ملی حدیث رضوی که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، گفت: مؤسسه علمی و پژوهشی دارالحدیث بیش از دو دهه است که به صورت علمی و متمرکز به تولید آثار فاخر پژوهشی در عرصه حدیث و قرآن مشغول است.
وی افزود: برگزاری نخستین جشنواره حدیث رضوی از سوی موسسه دارالحدیث توفیق بزرگی محسوب می‌شود و یکی از مأموریت های دارالحدیث ترویج معارف قرآنی و حدیثی در سطح عموم جامعه و عمومی سازی این معارف برای استفاده حداکثری بوده است، از همین رو مهم ترین هدف معاونت فرهنگی مؤسسه دارالحدیث در برگزاری همایش حدیث رضوی نشر معارف ناب رضوی اعم از احادیث و سیره امام هشتم(ع) بوده است.
معاون فرهنگی و ارتباطات دارالحدیث با بیان این که همایش ملی حدیث رضوی محملی بسیار مناسب در نشر معارف رضوی و ترویج هرچه بیشتر آن در سطوح مختلف اجتماع خواهد بود، اظهار داشت: ما نیز این فرصت را مغتنم شمردیم و با در نظرگرفتن سه سطح تخصصی، دانشجویان و نوقلمان و نیز بخشی برای داستان نویسی به منظور جلب مشارکت همگانی، زمینه مشارکت حداکثری مردم عزیز را در این همایش فراهم کردیم.
حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، با اشاره به تفاهم‌نامه موسسه دارالحدیث با دبیرخانه جشنواره امام رضا(ع) گفت: پشتیبان اصلی این همایش دبیرخانه دائمی جشنواره ملی امام رضا(ع) است که از طریق اداره کل ارشاد استان قم ما را از حمایت های خود بهره مند ساخته است.
وی با اشاره به این که مؤسسه دارالحدیث با استفاده از دانشگاه قرآن و حدیث و پژوهشگاه قرآن و حدیث افراد متخصص را در زمینه حدیث تربیت می کند، افزود: حاصل پژوهش‎های مؤسسه علمی و پژوهشی دارالحدیث در حوزه کتاب، ۳۰۰ موضوع در بیش از ۶۰۰ جلد بوده است که در حال حاضر هم تولید آثار فاخر در زمینه های قرآنی و حدیثی ادامه دارد.
معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل دارالحدیث با بیان این که ظرفیت مکتب اهل بیت(ع) به طور عام و سیره رضوی به صورت خاص بسیار غنی و پرمحتوا است، اظهار داشت: باید از ظرفیت‎های مکتب نورانی قرآن و اهل بیت(ع) در عرصه‎های مختلف بهترین استفاده را انجام دهیم.
وی با اشاره به ابعاد زندگانی امام رضا(ع)، تصریح کرد: بعد اخلاقی سیره امام رضا(ع)، بعد علمی سخنان امام(ع)، بعد سیاسی آثار حضرت(ع)، بعد خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی زندگانی امام رضا(ع) از جمله ابعادی است که اگر بخواهیم استفاده کرده و به عنوان الگو در جامعه مطرح کنیم جای کار و فعالیت بسیار دارد.
معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل دارالحدیث خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره امام رضا(ع) با انعقاد تفاهم نامه ای با مسؤولان جشنواره بین‎‏المللی امام رضا(ع) به دارالحدیث سپرده شد تا به صورت مستقیم امسال این جشنواره را برگزار کند.
وی ابراز داشت: همایش حدیث رضوی به مدت سه سال متوالی برگزار خواهد شد که امسال طی توافق انجام شده با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، محور این همایش با عنوان حدیث رضوی با رویکرد سبک زندگی دینی قرار گرفت.
وی یاداور شد: استقبال چشمگیری از همایش ملی حدیث رضوی صورت گرفت به طوری‌که انتظار چنین استقبالی وجود نداشت و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد استقبال هر چه بیشتر از همایش حدیث رضوی باشیم.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :