تاريخ : سه شنبه 1392/8/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 28383
اهدای دو كتاب سیاست نامه امام علي(ع) و نهج‌اﻟﺒﻼﻏﻪ ﺑﻪ دبیرکل سازمان ملل

اهدای دو كتاب سیاست نامه امام علي(ع) و نهج‌اﻟﺒﻼﻏﻪ ﺑﻪ دبیرکل سازمان ملل

کتاب های سیاستنامه امام علی(ع) ونهج‌اﻟﺒﻼﻏﻪ باحضور سفیر و رایزن فرهنگی كشورمان و حجت الاسلام و المسلمین موسوی به «بان کی مون» اهداء شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت(ع)، در راستای معرفی کتاب ارزشمند نهج البلاغه و نگاه و بینش و معرفت متعالی امیرالمومنین(ع) به جامعه جهانی، یک نسخه از کار تحقیقی حجت الاسلام و المسلمین سید صادق موسوی محقق اثر ارزشمند نهج البلاغه و همچنین یک نسخه از کتاب انگلیسی سیاستنامه امام علی تالیف آیت الله ری شهری ۱۱ آبان ماه ۹۲به دبیر کل سازمان ملل اهدا شد.
این کتاب های ارزشمند، طی ملاقاتی با حضور “خزاعی” سفیر کشورمان در سازمان ملل ، حجه الاسلام و المسلمین “سید صادق موسوی” محقق نهج البلاغه و”محسن اسلامی” رایزن فرهنگی ایران در سازمان ملل متحد به بان کی مون اهدا شد.
در این ملاقات، “ موسوی” با اشاره به جایگاه نهج البلاغه در سطح جهان اسلام آن را پیام اور صلح جهانی دانست.
وی با اشاره به جمله معروف امام علی(ع) که:الناس صنفان ام اخ لك فی الدین او نظیر لك فی الخلق به رویکرد امیر مومنان(ع) در برابر جامعه بشری اشاره داشت وآن را نشانه نگاه مثبت مکتب اسلام در رابطه با جایگاه حقوق بشر دانست و حفظ حقوق و کرامت انسانی را مبنای اساسی مکتب امیرمومنان(ع) دانست .
“موسوی” ضمن اشاره به سیر مطالعه و تحقیق صورت گرفته در خصوص نهج البلاغه ،خواستار توجه به آموزه های نهج البلاغه در سطح جهانی گردید.
“بان کی مون”، دبیرکل سازمان ملل نیز ضمن تشکر از اقدام صورت گرفته , اظهار امیدواری کرد مفاهیم ارزشمند و والای نهج البلاغه منادی وحدت و صلح جهانی باشد .
همچنین یک نسخه از کتاب انگلیسی “سیاستنامه امام علی(ع) “ تالیف آیت الله “ری شهری” به ترجمه مرحوم حجه الاسلام و المسلمین “محمد شريف مهدوی” از سوی رایزنی فرهنگی ایران جهت اطلاع کامل از مجموعه راهبردها ، تعالیم ، دستورات و سیاست های امام علی(ع) نیز به دبیر کل اهدا شد.
گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین سید صادق موسوی شیرازی طی بیش از بیست سال تلاش خود برای جمع آوری نسخه کامل نهج البلاغه به ده‌ها کشور مختلف جهان سفر کرده و پس از رجوع به بیش از هشتاد هزار کتاب و منابع مختلف در کتابخانه‌های جهان، نسخه کامل تری را در ۸ مجلد و به زبان عربی در بیروت به چاپ رسانده است. این کتاب ﺷﺎﻣﻞ ﻓﺼﻞ‌ها و اﺑﻮاب ﻣﺨﺘﻠﻔی ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺧﻄﺒﻪ‌ها، ﺳﺨﻨﺎن، ﺳﻔﺎرش‌ها و ﺗﻮﺻﯿﻪ‌ها، کلمات ﻗﺼﺎر، دﻋﺎها، ﻧﺎﻣﻪ‌ها، ﭘﯿﻤﺎن ﻧﺎﻣﻪ‌ها و وﺻﺎیای ﺣﻀﺮت اﻣﯿﺮاﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﻋلی ﻋﻠﯿﻪ اﻟﺴﻼم اﺳﺖ.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :