تاريخ : چهارشنبه 1392/11/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 29774
سرچشمه عبودیت، محبت است

سرچشمه عبودیت، محبت است

قائم مقام رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در مراسم «تواصی به حق» دارالحدیث گفت: عبودیت از محبت سرچشمه گرفته و هیچ چیز در قلب انسان به اندازه‌ی محبت جایگاه ندارد. از همین روست که نبی‌اکرم (ص) مزد رسالت خود را در محبت به اهلبیت عصمت و طهارت می‌داند.

به گزارش پایگاه حدیث نت، حجت الاسلام و المسلمین معصومی در مراسم «تواصی به حق»، چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ماه که پس از اقامه نمازظهر و عصر در نمازخانه موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، با اشاره به توصیه‌هایی از آیت‌الله العظمی بهاء‌الدینی (ره) مبنی بر این‌که برای رسیدن به کمال، باید مبدأ میل را دُرست کرد، افزود: همانگونه که اگر با غریبه‌ای همنشین شویم و یا به سفر برویم، بر اثر تعامل و مصاحبت با یکدیگر، پس از چند روز محبتی بینمان ایجاد می‌شود و دیگر برای هم غریبه نخواهیم بود، باید ارتباط خود با خدای را ارتقا دهیم و در اعمال و تعاملاتمان، خود را به خدایمان نزدیک‌تر کنیم تا محبت شکل بگیرد و طاعت و بندگی‌مان اثرگذار شود.
حجت الاسلام و المسلمین معصومی اذکار و ادعیه‌ی سفارش شده را در راستای ایجاد پیوند بیشتر و توجه مداوم به خداوند دانست و اظهار داشت: هر چه ارتباط ما با خداوند بیشتر شود، به همان نسبت حب مال و دیگر مقاصد دنیایی در انسان کاهش پیدا می‌کند و از طرف دیگر عشق و مودّت خداوند در دل‌ها بیشتر می‌شود.
گفتنی است، سلسله‌ مراسم «تواصی به حق» چهارشنبه هر هفته به همت معاونت فرهنگی، ارتباطات و بین‌الملل موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و با حضور پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و کارمندان برگزار می‌گردد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :