تاريخ : دوشنبه 1392/12/12 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 29852
تدوین بیش از 6000 صفحه کتاب در 25 عنوان حاصل تلاش پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی

تدوین بیش از 6000 صفحه کتاب در 25 عنوان حاصل تلاش پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین عباس پسندیده، معاون پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی در معرفی این پژوهشکده اظهار داشت: با توجه به این که در حوزه اخلاق مبتنی بر قرآن و اهل بیت(ع)کار علمی جدی صورت نگرفته و کارهای تطبیقی و تاییدی زیادی صورت گرفته است پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی در شهریور سال 90 تأسیس شده است.

وی ادامه داد: هدف این پژوهشکده در حوزه اخلاق، استفاده از دیدگاه مبتنی بر قرآن و سنت در حوزه نظریه های علمی است و نیز مقایسه این دیدگاه با نظریه هایی غربی و شرقی در این رابطه است تا تفاوت ها و برتری های نظریه های اسلامی روشن و تبیین گردد. همچنین کاربردی کردن این یافته¬ها در زندگی روزمره مردم است.
معاون پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی افزود: در حوزه علوم جدید نیز بخش روانشناسی با هدف استخراج دیدگاه¬های مختلف مبتنی بر قرآن و سنت برای ارائه به جامعه مخاطب، راه اندازی شد. همچنین ایجاد ۵ رشته و طراحی آن بر اساس قرآن و سنت جهت انتقال پژوهش ها و تحقیقات انجام شده به دانشگاه و نیز طراحی ۳ رشته جدید از اقدامات این پژوهشکده می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین پسندیده خاطر نشان کرد: این پژوهشکده دارای سه گروه علمی است که بیش از ۶۰۰۰ صفحه کتاب در ۲۵ عنوان با همکاری ۲۰ پژوهشگر به جامعه علمی عرضه کرده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :