مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : زندگانی حضرت امام علی بن الحسین زین‌العابدین سجاد (ع)
ناشر : انتشارات آستان قدس رضوی
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1388
تعداد جلد : 1
قطع : وزیری
شابک : 978-964-02-1349-0
جستجو در Lib.ir

زندگانی حضرت امام علی بن الحسین زین‌العابدین سجاد (ع)

در این کتاب با زندگانی امام سجّاد (ع) به عنوان نمونه‌ای از زندگانی همه امامان آشنا می‌شویم و نمونه‌هایی از دعاهای آموزنده و زندگی‌ساز ایشان را می‌بینیم

در این کتاب با زندگانی امام سجّاد (ع) به عنوان نمونه‌ای از زندگانی همه امامان آشنا می‌شویم و نمونه‌هایی از دعاهای آموزنده و زندگی‌ساز ایشان را می‌بینیم:

«پروردگارا! اگر وجوب اطاعت از فرمان تو نبود، تو را از این که یادی از تو نمایم، منزه می‌ساختم؛ هرچند یادکردن من به مقدار من است نه به قدر تو...»

دومين فرزند پسر امام حسين عليه السلام نيز على نام داشت . ايشان چهارمين امام از امامان عليهم السلام دوازده گانه اهل بيت عليهم السلام است كه پس از شهادت پدرش به مقام امامت ، نائل آمد و امامت در نسل او امتداد يافت .
مشهورترين كنيه هاى ايشان ، ابو الحسن ، و مشهورترين القاب ايشان ،زين العابدين، سيّد العابدين  و سجّاد است .
مادر وى ، شهربانو دختر يزدگرد است . قول مشهور ، سال ولادت ايشان را سال ۳۸ هجرى مى داند كه بر پايه آن در كربلا ، ۲۳ ساله بوده است .
روز ولادت ايشان ، روز جمعه ، پنجم شعبان ، گزارش شده است . ايشان ، با فاطمه ، امّ عبد اللّه دختر امام حسن عليه السلام ، ازدواج كرد و داراى سه فرزند به نام هاى حسين ، محمّد (امام باقر عليه السلام ) و عبد اللّه شد .
ايشان ، در ۵۷ يا ۵۸ سالگى ، در روز دوازدهم يا بيست و پنجم محرّم سال ۹۴ يا ۹۵ هجرى به وسيله وليد بن عبدالملك ، مسموم شد و به شهادت رسيد
. امام زين العابدين عليه السلام ، در قبرستان بقيع ، در كنار قبر عمويش امام حسن عليه السلام به خاك سپرده شد .