تاريخ : یکشنبه 1393/4/29 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 32200
دانشنامه «سبک زندگی بر اساس قرآن و روایات» تدوین می‌شود

دانشنامه «سبک زندگی بر اساس قرآن و روایات» تدوین می‌شود

دانشنامه سبک زندگی از منظر قرآن و روایات توسط مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم تدوین و تالیف خواهد شد. طرح تفصیلی این دانشنامه در حال انجام است،

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم، رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: دانشنامه سبک زندگی از منظر قرآن و روایات توسط مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم تدوین و تالیف خواهد شد.
وی ادامه داد: طرح تفصیلی این دانشنامه در حال انجام است، آیین‌نامه اجرایی آن نیز نوشته شده و امیدواریم قبل از پایان سال تدوین آن آغاز شود.
سبک زندگی؛ مهم‌ترین موضوع فرهنگی کشور
یوسفی مقدم سبک زندگی را از موضوعات بسیار مهم کشور خواند و تصریح کرد: سبک زندگی مجموعه‌ای از هنجارها، رفتارها و نمادهاست که در هر کشوری مبتنی بر پشتوانه عقیدتی و معرفتی است.
وی تاکید کرد: از این رو باید در کشور اسلامی ما، این پشتوانه معطوف و دلگرم به پشتوانه معرفت شناسی اسلامی که نوعی از معرفت و شناخت ما نسبت به جهان هستی است و در رفتار و عمل ما نمود می‌یابد، باشد.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن تصریح کرد: باید ببینیم قرآن و اهل بیت(ع) درباره سبک زندگی چه چیزی گفته‌اند و چه حرفی دارند و شاخص‌های سبک زندگی که در این سال‌ها مورد تاکید بسیار زیادی حتی از سوی مسؤلان بلندپایه نظام است.
وی بیان کرد: یکی از مسایل اساسی استخراج سبک زندگی اسلامی از متون و منابع یعنی قرآن و روایات و انطباق آن با شرایط مدرن امروز است و یکی از مهم‌ترین اهداف دانشنامه مذکور نیز تحقق همین موضوع در حد توان است.
یوسفی مقدم با بیان اینکه کمیته علمی این دانشنامه به گونه‌ای طراحی شده تا مباحق عمیق و دقیق باشد عنوان کرد: این دانشنامه که در ۷ تا ۸ جلد منتشر خواهد شد، به ابعاد مختلف جامعه شناختی، روان‌شناختی، فقهی و ... سبک زندگی دینی خواهد پرداخت.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :