تاريخ : سه شنبه 1393/4/31 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 32243
كتابخانه كاربردي حج راه‌اندازي شد

كتابخانه كاربردي حج راه‌اندازي شد

همزمان با فراگيري شدن دوره‌هاي آموزشي زائران حج تمتع و به منظور دسترسي آسان و استفاده بهينه از توليدات و منشورات حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت، كتابخانه كاربردي حج وزيارت را ويژه زائران ايراني در فضاي مجازي راه اندازي كرد.

حجت‌الاسلام روزبه بركت‌رضايي، مدير پايگاه اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري گفت: حج از ديرباز تاكنون از اهميّت ويژه اى در بين مسلمانان برخوردار بوده است، همه ساله صدها هزار مسلمان مشتاق از گوشه و كنار جهان، بسوى سرزمين مقدس مكه و مدينه حركت كرده، با تمامى سختي ها و مشقت ها خود را به ميقات مى رسانند و لبيك گويان آماده انجام فريضه حج مى شوند.
وي افزود: امسال نيز از جمهوري اسلامي ايران بيش از ۶۱ هزار زائر ايراني در قالب كاروان‌هاي متعدد به حج تمتع اعزام مي‌شوند كه به منظور دسترسي آسان و سريع زائران به مناسك و معارف حج، كتابخانه كاربردي حج ويژه زائران حج تمتع راه اندازي كرديم.
مدير پايگاه اطلاع رساني با اشاره به انتخاب ۴۰ عنوان كتاب كاربردي تصريح كرد: در حال حاضر بيش از ۷۰۰ عنوان كتاب از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت منتشر شده است كه در كتابخانه تخصصي حج وزيارت به صورت الكترونيكي براي كاربران قابل دريافت است، اما با توجه به اهميت موضوع و آشنايي بيشتر زائران با كتاب‌هاي مناسب با ايام حج تمتع، كتابخانه كاربردي را راه‌اندازي كرديم.
وي به موضوعات كتاب‌هاي كتابخانه كاربردي اشاره كرد و گفت: در اين كتابخانه در موضوع اسرار و معارف ۱۰ عنوان، تاريخ و اماكن ۸ عنوان، پاسخ به شبهات ۸ عنوان، احكام مناسك ۷، سياسي اجتماعي ۲، حديث و ادعيه ۳ و حكايات و سفرنامه ۲ عنوان كتاب قرار داده شده است.
مدير پايگاه اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري اظهار كرد: همچنين فايل متن موبايلي اين چهل كتاب با پسوند جاوا، EPUb، PDF، Ghm در كتابخانه كاربردي قرار داده شده است تا زائران عزيز بتوانند با دريافت فايل اين كتاب‌ها به راحتي مناسك و معارف حج را بياموزند.
براي مطالعه و دريافت فايل متني كتاب‌هاي كتابخانه كاربردي حج اينجا كليك كنند.
پژوهشگران و كاربران جهت انجام كارهاي پژوهشي و علمي خود مي‌توانند به كتابخانه تخصصي حج وزيارت مراجعه كنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :