تاريخ : شنبه 1393/6/1 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 34103
امام صادق (ع) نقشی کلیدی در گسترش دین مبین اسلام داشتند

امام صادق (ع) نقشی کلیدی در گسترش دین مبین اسلام داشتند

رییس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت:
باید قدرشناس تلاشهای آن امام همام در توسعه اسلام در دنیا باشیم.

وی روز پنجشنبه در آیین رونمایی ازدانشنامه امام مهدی (عج)که همزمان با شب شهادتامام جعفر صادق (ع)در ارومیه برگزار شد، افزود: باید قدرشناس تلاشهای آن امام همام در توسعه اسلام در دنیا باشیم.
وی اضافه کرد: حضرت امام صادق (ع) عمر خود را برای پرورش علمای مسلمانان صرف کردند.
وی اظهار کرد: امام مهدی (عج) نیز همچون امام صادق (ع) در همگانی کردن دین مبین اسلام نقش بزرگی را ایفا خواهند کرد.
رییس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به اینکه شیعه و اهل سنت، هشت اشتراک در خصوص موضوع مهدویت دارند، ادامه داد: اعتقاد به حضرت مهدی (عج) اختصاص به شیعه ندارد بلکه در تمام مذاهب اسلامی این موضوع مورد تاکید است.
آیت الله ری شهریدر خصوص اشتراکات اهل تسنن و تشیع در خصوص مهدویت گفت: وعده پیامبر در خصوص ظهور منجی، تبار منجی، نام و لقب منجی، زمان ظهور، قیام منجی و پیروزی بر مستکبران جهان، همراهی عیسی بن مریم (ع) با منجی، برپایی عدل و داد در جهان و فراگیر شدن اسلام این مشترکات را دربر می گیرند.
وی، انقلاب حضرت مهدی (عج) را انقلابی فرهنگی عنوان کرد و افزود: اساس این انقلاب بر اساس فرهنگ پایه ریزی می شود و از مهمترین این سیاست ها، توسعه مساجد و مراکز فرهنگی است.
وی اضافه کرد: پیشرفت اقتصادی جامعه، پیشرفت علم و فناوری، عدالت محوری، تقویت روابط اجتماعی بر پایه برادری دینی، مبارزه با ظلم و فقر از جمله دیگر سیاستهای دولت حضرت مهدی (عج) خواهد بود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :