تاريخ : سه شنبه 1393/6/11 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 34357
سومین همایش حدیث رضوی برگزار می شود

سومین همایش حدیث رضوی برگزار می شود

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: سومین همایش ملی حدیث رضوی سال آینده با رویکرد بررسی احادیث اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

پایگاه حدیث نت به نقل ازخبرگزاری فارساز قم، حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا پیش از ظهر امروز در همایش ملی حدیث رضوی که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: این همایش در دومین سال برگزاری از حالت عمومی خارج شده و به‌ صورت تخصصی فراخوان شد.

وی با تبیین موضوعات این همایش گفت: نقش زمانه در صدور روایات رضوی (ع)، بازشناسی تأثیر جریان‌های فکری در میراث حدیثی امام رضا (ع)، بازشناسی تأثیر جریان‌های سیاسی در میراث حدیثی امام رضا (ع) و بازشناسی تأثیر جریان‌های انحرافی در میراث حدیثی امام رضا (ع) از موضوعاتی بود که در این همایش مورد توجه قرار گرفت.

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با تبیین هدف از برگزاری این همایش تصریح کرد: پژوهش برخی موضوعات در ارتباط با امام رضا (ع) که کسی به‌ صورت روشن از آن مطلع نبود از جمله اهداف برگزاری این همایش به شمار می‌رود.

سبحانی‌نیا با تأکید بر اینکه نخستین همایش حدیث رضوی سال گذشته برگزار شد خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳ همایش حدیث رضوی با موضوعات گوناگون به‌صورت سلسله‌وار برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آثار ارسالی به دومین همایش ملی حدیث رضوی به فرهیختگان و دانشجویان مقاطع بالای تحصیلی ارتباط داشت و نویسندگان در مقالات خود جریان‌های مختلف در عصر امام رضا (ع) را مورد بررسی و پژوهش قرار دادند.

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به شمار آثار ارسالی گفت: این همایش از نخستین روزهای سال جاری فراخوان شد که بیش از ۴۰ اثر تخصصی به همراه ۶ اثر ویژه به دبیرخانه ارسال شد.

وی با اشاره به کیفیت بالای مقالات ارسالی گفت: ۳ نفر از مؤلفان این مقالات در سطح عملی استادیار دانشگاه و ۵ نفر دانشجوی دکترا بودند و دیگر شرکت‌کنندگان در این همایش را دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد تشکیل می‌دادند.

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، نتایج ارزیابی نهایی این مقالات را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: از مجموع مقالات ارسالی ۱۷ مقاله از ۱۰۰ امتیاز ۵۰ امتیاز کسب کرده و دو مقاله نیز ۷۵ امتیاز کسب کردند که نشان از کیفیت بالای این مقالات است.

سبحانی‌نیا با تأکید بر اینکه در داوری آثار ارسالی، پژوهش‌هایی که به صورت گروهی انجام صورت گرفته بود از اولویت بیشتری برخوردار بود اضافه کرد: از مجموع آثار ارسالی ۹ مقاله برتر شناسایی شده و از صاحبان این آثار قدردانی می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :