تاريخ : چهارشنبه 1393/6/12 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 34361
به دنبال شناخت گفتمان حدیثی هستیم

به دنبال شناخت گفتمان حدیثی هستیم

دبیر علمی دومین همایش حدیث رضوی گفت: اگر گفتمان حدیثی را بشناسیم متوجه می‌شویم چرا حدیثی نقل شده و چه جریانی را به دنبال دارد و یا چه نحله فکری را تایید می‌کند که این مسئله قابل تامل است.

به گزارش پایگاه حدیث نت، حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی صبح سه شنبه ۱۱ شهریور، در دومین همایش ملی حدیث رضوی که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اظهار کرد: موضوعات این همایش بسیار دشوار و تخصصی بود ولی با وجود اینکه در زمینه این موضوعات با کمبود منابع روبه‌رو بودیم ۴۶ اثر توسط پژوهشگران به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

وی با بیان اینکه نباید از حدیث به عنوان یک متن منقطع یاد کرد گفت: وقتی اعماق یک حدیث مورد بررسی قرار بگیرد متوجه می‌شویم که این کلمات برآمده از یک گفتمان گسترده و نگرشی عمیق است.

دبیرعلمی همایش حدیث رضوی بیان کرد: اگر گفتمان حدیثی را بشناسیم متوجه می‌شویم چرا حدیثی نقل شده و چه جریانی را به دنبال دارد و یا چه نحله فکری را تایید می‌کند که این مسئله قابل تامل است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود در همایش سال آینده تعامل حدیث با دانش بشری مورد توجه قرار بگیرد زیرا زمانی که قرار است تاثیر زمانه در گفتمان اهل بیت (ع) را مورد کاوش قرار دهیم پای بسیاری از علوم به میان می‌آید که ممکن است با آسیب‌هایی روبه‌رو باشد.

مسعودی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه آثار مطلوبی به دبیرخانه ارسال شده بود ولی آثاری را در اولویت قرار دادیم که با فکر جمعی پژوهش شده بود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :