تاريخ : چهارشنبه 1393/6/19 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 34408
عملکرد تحسین‌آفرین دارالحدیث در ارائه اندیشه فقهی عالمانه و بدون تعصب

عملکرد تحسین‌آفرین دارالحدیث در ارائه اندیشه فقهی عالمانه و بدون تعصب

عضو مجلس اعلای شئون اسلامی کشور مصر با اشاره به تشکیل دانشکده‌های تخصصی حدیث در مصر گفت: پیشتازی دارالحدیث در ارائه اندیشه فقهی عالمانه و بدون تعصب تحسین‌آفرین است و معرفی اسلام با رویکرد علمی ضرورت امروز جهان است.

به گزارش پایگاه حدیث نت، دکتر احمد محمود الکریمه استاد شریعت اسلامی دانشگاه الازهر و عضو مجلس اعلای شئون اسلامی کشور مصر امروز از موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بازدید کرد.

دکتر احمد کریمة استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر قاهره ضمن بازدید از این موسسه کتابخانه تخصصی حدیث و پژوهشگاه قرآن و حدیث را نیز مورد بازدید قرار داد.

وی ضمن ابراز خرسندی از جامعیت کتابخانه دارالحدیث به دلیل فراهم آوردن منابع حدیثی شیعه، سنی و حتی نظرات مخالفان شیعه افزود: آثار و تألیفات علمی منتشر شده در موسسه دارالحدیث بسیار مورد تایید و ارزشمند است.

دکتر کریمه سپس در نشستی علمی با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم طباطبایی رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث، جمعی از محققان گروه فقه پژوهشکده و معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه دارالحدیث شرکت کرد.

وی از نزدیک با تالیفات و فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث از جمله کتاب «مدارک فقه أهل السنة علی نهج وسائل الشیعة » آشنا شد.

مسئول بخش فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر خاطرنشان کرد: شکل‌گیری دانشکده‌های تخصصی برای دانش حدیث و تالیفات تخصصی حدیث جزو نیازهای امروز کشور مصر است.

وی با اشاره به انتشار کتاب مدارک فقه اهل‌السنه گفت: پیشتازی دارالحدیث در ارائه اندیشه فقهی عالمانه و بدون تعصب تحسین‌آفرین است و معرفی اسلام با رویکرد علمی و بدون تعصبات مذهبی ضرورت امروز جهان است.

استاد فقه الازهر، با تبیین مبانی خود در چگونگی تمسک به « سنت»، نقد دیدگاه‌های سلفی را ضروری دانست و افزود: پایان‌نامه دانشگاه الازهر در نقد تفکرات ناصرالدین الالبانی از جمله آثاری است که در چهار جلد تالیف شده است.

دکتر کریمه با معرفی «مؤسس التألف بین‌الناس الخیریة» و تلاش‌های خود در زمینه اندیشه تقریب، از دارالحدیث برای همگرایی و همفکری در موضوعات تقریب دعوت به همکاری کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :