تاريخ : یکشنبه 1393/6/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 34469
سه اثر جدید دارالحدیث رونمایی شد

سه اثر جدید دارالحدیث رونمایی شد

مراسم رونمایی از سه اثر جدید پژوهشگاه قرآن و حدیث، امروز با حضور آیت الله خاتمی عضو شورای عالی حوزه های علمیه و مدیران دارالحدیث درسالن انجمن های علمی حوزه در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث مراسم رونمایی از سه اثر جدید پژوهشگاه قرآن و حدیث، امروز با حضورآیت الله خاتمیعضو شورای عالی حوزه های علمیه و مدیران دارالحدیث درسالن انجمن های علمی حوزه در قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسمحجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیامعاون فرهنگی دارالحدیث در سخنانی به تشریح این سه کتاب پرداخت و گفت: سه کتاب قرآن، کتاب اخلاق، انسان در طراز قرآن نوشته حجت الاسلام علی راد و روابط اجتماعی از منظر قرآن نوشته حجت الاسلام مسعودی در این نشست رونمایی شد.

وی افزود: کتاب انسان در طراز قرآن نوشته حجت الاسلام والمسلمین علی راد، از نویسندگان و محققان دارالحدیث است که وی در این کتاب به یکی از مهمترین موضوعات و چالش های این حوزه با نگاهی جامع به آیات قرآنی پرداخته است.

معاون فرهنگی دارالحدیث گفت: کتاب روابط اجتماعی از منظر قرآن نیز چنین کارویژه ای دارد و به بیان حوزه روابط اجتماعی و نگاه قرآن به این روابط پرداخته است.

نویسنده کتاب قرآن کتاب اخلاق، تصریح کرد: در این کتاب رذایق و فضایل اخلاقی به طور خاص مدنظرقرار گرفت و این ویژگی ها با استفاده از آیات قرآن مورد بررسی قرارداده شد.

در ادامه این مراسم  حجت الاسلام والمسلمین علی راد نویسنده کتاب« انسان در طراز قرآن» در سخنانی به بیان ویژگی های کتاب خود پرداخت.

سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی از دیگر بخش های این مراسم بود؛ وی در سخنان خود بیان داشت: نویسندگان ما باید در حوزه پژوهش بزرگانی چون شهید مطهری را الگوی خود قراردهند، زیرا ایشان توجه بسیار خاصی به نیازهای روز داشتند؛ علمای بزرگ حوزه نیز همیشه چنین دیدگاهی را در پژوهش ها و آثارشان مدنظر داشته و دارند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: به همین دلیل است که آثار قلمی ایشان هنوز پرمخاطب است و سخنرانی های ایشان نیز پس از شهادتشان قلمی شده است.

به حریف خود برچسب بی اخلاقی نزنید

وی گفت: بحث اخلاق در قرآن یکی از مباحث بسیار مهمی بود که توسط حجت الاسلام  سبحانی نیا تالیف شده است، کاری ارزنده و مورد نیاز امروز است؛ اخلاق امروز ویژگی های خاصی پیدا کرده است و متاسفانه در بازی های سیاسی و بحث ها به اخلاق، توسلی خاص می جویند و برای بیرون کردن حریف خود از معرکه به او برچسب بی اخلاقی می زنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مبحث روابط اجتماعی از دیدگاه قرآن و انسان در طراز قرآنی نیز مباحثی است که به امروز ما، ارتباط بسیاری دارد و مباحثی کاملا کاربردی است و می توان در حوزه سبک زندگی از آنها استفاده کرد.

آیت الله خاتمی گفت: سبک زندگی دارای چهار بخش و مولفه است؛ این چهار بخش شامل ارتباط با خدا، ارتباط با اجتماع، ارتباط با خود و ارتباط با طبیعت است.

وی افزود: حوزه ما باید در عرصه رسانه ای تقویت شود؛ باید جایگاه قم و حوزه ما در حوزه رسانه بسیار قوی تر شود؛ حوزه ما متفخر به طلاب فاضل و هنرمند خویش است؛ در زمان حکومت منحوس پهلوی تعداد طلابی که توان نگارش کتاب در حوزه های علمی و هنری وپژوهشی را داشتند کم بود؛ ولی امروزه شاهد صدها مقاله وکتاب در عرصه های علمی و هنری و فلسفی و... توسط حوزویان هستیم.

باید از قلم و هنرهای قلمی حمایت شود

وی گفت: مدیریت حوزه، همانگونه که امروز این کار را انجام می دهد؛ باید از قلم و هنر قلمی و هنرهای قلمی و هنرهای دیگر حمایت کند؛ در عرصه بیان نیز باید کارهای جدی صورت گیرد؛ به خصوص در تربیت خطبا و سخنوران دینی؛ یک خطیب خوب کسی نیست که بیان گیرا و جذابی داشته باشد؛ بلکه کسی است که مهارت مجلس گردانی، علم و فضل، مهارت تطابق با محیط و مخاطبان و... را داشته باشد.

آثار فاخر باعث تقویت شیعه می شود

آیت الله خاتمی یادآورشد: کارهای فاخر قرآنی در حوزه این تهمت را از ما می زداید که به ما تهمت تحریف و یا کم توجهی به قرآن را می زنند؛ این آثار فاخر باعث تقویت شیعه می شود.

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری گفت: آیت الله ری شهری با ایجاد دارالحدیث یکی از بزرگترین مشکلات و خلاهای ما در حوزه حدیث را حل کرد؛ مشکل فراوانی در این حیث وجود داشت که این مرکز با محصولات فاخر خود، ما را تقویت کرد و در عرصه حدیث شناسی و رجال و درایه امروز نخبگان بسیاری به عرصه آمده اند.

مراسم رونمایی از این سه اثر قرآنی با حضور آیت الله خاتمی  و نویسندگان آثار برگزار شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :