تاريخ : یکشنبه 1393/8/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 35783
نشر سیره امام حسین(ع) در سراسر دنیا پیگیری می‌شود

نشر سیره امام حسین(ع) در سراسر دنیا پیگیری می‌شود

در زمینه تدوین دانشنامه امام حسین علیه السلام از معتبرترین منابع استفاده شده که شامل آغاز زندگی شخصی، اجتماعی، سیاسی و ... سید الشهدا(ع) است و با ارائه دقیق آیات قرآنی، گزارش‌های روایی و تاریخی توانسته است در زمینه معرفی این چهره آسمانی به صورت موفق عمل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود طباطبایی‌نژاد در بازدید مدیر مرکز دایرة المعارف الحسینیه در لندن از موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با بیان اینکه این نشست می‌تواند زمینه همکاری‌های موفق را به دنبال داشته باشد، اظهار کرد:
نشر سیره امام حسین(ع) در سراسر دنیا از سوی گروه سیره‌نگاری پیگیری می‌شود و در واقع مرکز دایرة المعارف الحسینیه می‌تواند زمینه نشر معارف حدیثی را در اروپا فراهم کند.
وی با اشاره به پژوهش‌های صورت گرفته درباره دانشنامه ۱۴ جلدی امام حسین(ع) گفت: این دانشنامه حاصل ۱۰ سال پژوهش پژوهشگران است که در سال ۸۸ منتشر شد و در اختیار مخاطبان قرار گرفت. مدیر گروه سیره‌نگاری پژوهشکده علوم و معارف حدیث خاطرنشان کرد: در زمینه تدوین این دانشنامه از معتبرترین منابع استفاده شده که شامل آغاز زندگی شخصی، اجتماعی، سیاسی و ... سید الشهدا(ع) است و با ارائه دقیق آیات قرآنی، گزارش‌های روایی و تاریخی توانسته است در زمینه معرفی این چهره آسمانی به صورت موفق عمل کند.
وی با بیان اینکه دانشنامه امام حسین(ع) خلأ موجود در این زمینه را برطرف کرده است گفت: این دانشنامه در ۱۵ بخش اصلی تدوین شده و زندگانی امام حسین(ع)، پاسخ به شبهات، نمایاندن تحریفات و ترسیم پنچ نقشه ابتکاری خط سیر کاروان حسینی از مباحث مطرح شده در این دانشنامه است.
طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد:
این مجموعه ۴ هزار و ۱۹۱ نقل را به دو زبان فارسی و عربی در بردارد که آذر سال ۸۸ با حضور آیت‌الله صافی گلپایگانی در موسسه دارالحدیث رونمایی شد. در این نشست اعضای گروه سیره‌نگاری پژوهشکده علوم و معارف حدیث به طرح سوالات خود درباره تحقیقات مرکز دایرة المعارف الحسینیه در لندن و کتابخانه معتبر اروپا درباره کتاب‌های قدیمی پرداختند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :