تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 3654
نگاهی به کتاب «مراقبات ماه رمضان»

نگاهی به کتاب «مراقبات ماه رمضان»

راوی: کتاب «مراقبات ماه رمضان» گزیده ایی است شامل تحلیل ها و مطالب اصلی کتاب «ماه خدا».

به گزارش راوی: با توجه به گستردگی مطالب کتاب «ماه خدا»، تلخیصی از این کتاب در قالب کتاب «مراقبات ماه رمضان» ارائه شده است.
این کتاب حاوی پنج بخش است. بخش اول کتاب، فضایل ماه خدا نام دارد که در آن اهمیت میهمانی الهی مورد توجه قرار گرفته است. خوانند ه در پایان این بخش، شناختی اجمالی از ویژگی ها و برکات این میهمانی پیدا می کند.
بخش دوم، با عنوان آمادگی برای میهمانی خدا به بررسی شرایط و زمینه های لازم برای ورود به میهمانی الهی می پردازد.
آداب میهمانی الهی عنوان بخش سوم این کتاب است. نویسنده در این بخش آداب میهمانی الهی را به سه دسته تقسیم می کند. دسته اول آدابی که توجه و پایبندی به آنها شرط حتمی برای ورود به میهمانی الهی است، مانند پرهیز از مفطرات روزه به قصد قربت. دسته، آدابی که رعایت آنها شرط ضروری برای بهره وری از برکات این میهمانی است. مانند پرهیز از گناهان.
دسته سوم آدابی که مراعات آنها، شرط رسیدن به بهره وری کامل از میهمانی الهی است که همه آداب استحبابی از این دسته است.
بخش چهارم کتاب با عنوان شب قدر به احکام مربوط به این شب و آداب آن می پردازد. بخش پنجم و پایانی کتاب آداب بیرون آمدن از میهمانی خداست. این بخش شامل آدابی است که برای جبران کاستی های بهره برداری در این ضیافت تاثیر گذار خواهد بود.

چاپ سوم کتاب «مراقبات ماه رمضان» تالیف آیت الله محمدی ری شهری با همکاری رسول افقی و ترجمه جواد محدثی در سال ۱۳۸۴ با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه در ۵۱۸ صفحه جلد سخت و بهای ۳۳۰۰۰ ریال توسط سازمان چاپ و نشر دارالحدیث صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :