تاريخ : چهارشنبه 1393/9/12 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 37161
تاریخ کتابت قرآن در دوران پیامبراکرم (ص)

تاریخ کتابت قرآن در دوران پیامبراکرم (ص)

بر اساس آزمایشاتی که بر روی چند نسخه خطی قرآن صورت گرفته به نتیجه رسیدند که تاریخ کتابت قرآن در دوران پیامبراکرم(ص) بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، حجت الاسلام والمسلمین دکترمحمدتقی سبحانی نیا پیش از ظهر سه شنبه ۱۱ آذرماه در نشست دستاوردهای سفر استادان موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث به اروپا اظهار کرد: این سفر پرباری بود که رویکرد علمی و فرهنگی داشت.
وی خاطرنشان کرد: هدف این سفر دستیابی به تجارب و نکات علمی بود و بالغ بر هشت ماه پیگیری مقدمات برگزاری چنین سفری صورت گرفت و مکاتباتی با وزارت خارجی، سفارتخانه ها و رای زن های فرهنگی صورت گرفت.
معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث عنوان کرد: این سفر اختصاص به گروهی خاص نداشت و اکنون اگر گروهی برای سفر بین المللی مشروط به اینکه تفریحی نباشد و توجیه منطقی داشته باشد، داوطلب باشند، برنامه ریزی صورت می گیرد.
وی ضمن ابراز خرسندی از تجارب موفق این سفر به اروپا گفت: سفرهایی به ترکیه، هندوستان، ارمنستان و گرجستان صورت گرفته ولی سفر اخیر سنگین ترین و پربارترین سفر بوده است.
سبحانی نیا خاطرنشان کرد: در این سفر بازدیدی از مراکز آموزشی در ایتالیا، یونان و آلمان صورت گرفت و دستاوردهای پژوهشی مهمی برای اعضا داشته است.
وی ادامه داد: در این سفر آشنایی با فرق و ادیان انجام شد و اطلاعاتی در زمینه فرقه های کاتولیک و پروتستان و ارتودوکس کسب و آشنایی خوبی حاصل شد.
معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تصریح کرد: آشنایی با مردم، آداب و رسوم مناطق انجام شد و در زمینه مسائل اقتصادی و اینکه دولت ها و حکومت ها در مسائل اقتصادی چه عملکردی خواهند داشت بررسی شد.
وی با اشاره به جلسات برگزار شده طی سفر به اروپا گفت: این جلسات در دو گروه با مراکز علمی و مذهبی و نهادهای مرتبط با نظام جمهوری اسلامی برگزار شد که از جمله آنها جلسه ای با اسقف اعظم یونان بود و از کلیسا نمونه یونان بازدید صورت گرفت.
حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به شبهه ای که در زمینه فاصله ۱۰۰ ساله نزول و تدوین قرآن وارد شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس آزمایشاتی که بر روی چند نسخه خطی قرآن صورت گرفته به نتیجه رسیدند که تاریخ کتابت قرآن در دوران پیامبراکرم(ص) بوده است.
وی خاطرنشان کرد: جلساتی نیز با پژوهشکده مستقل علوم اسلامی هامبورگ و مدیر گروه زبان و ادبیات عرب دانشگاه برلین برگزار شد.
معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با بیان اینکه در مجموع ۲۱ جلسه در مدت سفر به اروپا برگزار شد، گفت: دیدار با سفیر ایران در واتیکان، رای زن فرهنگی ایران با آتن، رای زن فرهنگی ایران در برلین، سفیر ایران در برلین از برنامه های دیگر این سفر بود.
گفتنی است، چند تن از اساتید و اعضا هیئت علمی دانشگاه قران و حدیث، طی یک سفر دوهفته ای، از مراکز علمی یونان، آلمان و ایتالیا بازدید و با مدیران این مراکز دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :