تاريخ : پنج شنبه 1393/9/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 37169
تولید نرم‌افزارهای فاطمی، علوی و مهدوی با توصیه رهبر انقلاب

تولید نرم‌افزارهای فاطمی، علوی و مهدوی با توصیه رهبر انقلاب

معاون فرهنگی دارالحدیث: پس از توصیه رهبر معظم انقلاب، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای با موضوع زندگانی حضرت زهرا(س)، امیر‌المؤمنین(ع) و حضرت حجت(عج) را تولید خواهیم کرد.

معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دار‌الحدیث با اشاره به نظر رهبر انقلاب درباره نرم‌افزار «ثارالله» گفت: پس از توصیه رهبر معظم انقلاب، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای با موضوع زندگانی حضرت زهرا(س)، امیر‌المؤمنین(ع) و حضرت حجت(عج) را تولید خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا معاون فرهنگی، ارتباطات و بین‌الملل مؤسسه علمی فرهنگی دار‌الحدیث در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه فارس با اشاره به اینکه مؤسسه متبوعش درصدد تولید آثار ترویجی و عمومی بیشتر در خصوص سیره اهل بیت(ع) است، ابراز داشت: طی سیاستگذاری صورت گرفته در معاونت فرهنگی مؤسسه دار‌الحدیث به دنبال تولید آثار ترویجی و عمومی با استفاده از آثار فاخر دار‌الحدیث هستیم، در این راستا علاوه بر تولید کتاب‌های ترویجی- عمومی ویژه جوانان و نوجوانان و حتی کودکان به دنبال تولید یک سلسله نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای با توجه به این آثار هستیم.

 وی افزود: اولین نرم‌افزاری که به صورت شاخص در این رابطه تولید شده، نرم‌افزار «ثار‌الله» نام دارد که از  دانشنامه 14 جلدی امام حسین(ع) در آن استفاده شده؛ یعنی محتوای این نرم‌افزار با استفاده از دانشنامه امام حسین(ع)  بوده است.
 حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا  با تأکید بر اینکه نرم‌افزار ثار‌الله یک نرم‌افزار تخصصی و علمی نیست، ابراز داشت: در  واقع نرم‌افزار چند رسانه‌ای «ثار‌الله» به معرفی امام حسین(ع)، تاریخ سیدالشهدا(ع)، شهادت یاران و سبک و سیره  زندگی امام حسین(ع) برای مخاطب عام، جوان و نوجوان می‌پردازد.
 وی با اشاره به برپایی نمایشگاهی از آثار و محصولات مؤسسه دارالحدیث در حسینیه امام خمینی(ره) و بازدید مقام  معظم رهبری از آن ادامه داد: در این نمایشگاه یکی از محصولات ترویجی و عمومی که به رهبر انقلاب معرفی  کردیم، همین نرم‌افزار ثار‌الله بود. در مدت بسیار کوتاهی که داشتیم، به ارائه توضیح بخش‌های گوناگون این نرم‌افزار  و ویژگی‌های آن پرداختیم و اینکه یک خلاقیت و تنوع جدید در معرفی امام حسین(ع) به صورت نرم‌افزاری محسوب  می‌شود، که بعد از این توضیحات رهبر انقلاب فرمودند: من نمی‌دانستم مؤسسه دار‌الحدیث در تولید آثار عمومی هم  فعال است و این قبیل کارها، کارهای بسیار خوب، مورد نیاز، لازم و ضروری است.

معاون فرهنگی، ارتباطات و بین‌الملل دار‌الحدیث اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری مایه دلگرمی و ایجاد انگیزه بیشتر برای تولید آثار عمومی و ترویجی شده است، به همین منظور در دو سال آینده نرم‌افزار چندرسانه‌ای در موضوع زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س)، امیر‌المؤمنین(ع) و حضرت حجت(عج) با استفاده از آثار دار‌الحدیث تولید خواهد شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :