تاريخ : سه شنبه 1393/10/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 38563
به همت انتشارات دارالحدیث «دانشنامه احادیث پزشکی» به چاپ هجدهم رسید

به همت انتشارات دارالحدیث «دانشنامه احادیث پزشکی» به چاپ هجدهم رسید

به دنبال استقبال از کتاب «دانشنامه احادیث پزشکی»، چاپ هجدهم این اثر منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، چاپ هجدهم «دانشنامه احادیث پزشکی» به زبان فارسی توسط انتشارات «دارالحدیث» منتشر و روانه بازار شد.
مرتضي خوش نصيب، محمدتقي سبحاني‌نيا، رسول افقي و احمد سعادت‌فر از پژوهشگران پژوهشکده علوم، معارف و حدیث مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث، این کتاب ۶۷۲ صفحه‌ای را گردآوردی کرده‌اند.
«دانشنامه احادیث پزشکی» براساس احاديثي از زبان پیامبر(ص) و امامان معصوم‏ (ع) درباره طب و طبابت، بیمارى‏هاى جسمانى و راه علاج آنها و نیز لزوم رعایت آداب ظاهرى مربوط به بدن در پنج بخش تنظيم شده است.
بخش اول با عنوان پزشكی، در سه فصل به طبابت از نظر اسلام، آداب و احكام طبابت و دستورات طبّى مي‌پردازد.
بخش دوم، با نام بیمارى؛ گونه‏‌ها، پیامدها و نیز وظایف بیمار و آداب عیادت او را شامل می‌‏شود.
بخش سوم، در بردارنده مطالب مربوط به اندام‏هاست كه قلب، مغز و اعصاب، چشم، گوش، دهان و دندان، دستگاه تنفس، پوست، خون، استخوان، مو، ناخن و آلات تناسلى را در برمی‌گیرد. هم‌چنین به تأثير خوردن و آشاميدن در سلامت و بيماري به همراه درمان با غذاها و گياهان دارويي پرداخته شده است.
بخش چهارم این کتاب به نقش خوردن و آشامیدن در سلامت و بیمارى اختصاص دارد. در این بخش، گزارش‏هایى درباره سیرى و گرسنگى، آداب خوردن و نوشیدن و آداب خوردن گوشت آمده است.
بخش پنجم ــ كه از همه مطالب گسترده‏‌تر است ــ احادیثى را در زمینه مداوا با انواع خوراكی‌ها و داروها با ذكر نام و خاصیت آنها در شصت فصل گزارش می‌‏كند.
در پایان این کتاب فهرستى از آیات، اعلام، جمعیت‏ها ، بیمارى‏ها، اماكن و منابع ارائه شده است.
پیش تر کتاب «دانشنامه احادیث پزشکی» به دو زبان فارسی و عربی در دو مجلد به چاپ رسیده بود.
چاپ هجدهم كتاب «دانشنامه احاديث پزشكي» در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به بهاي ۳۴ هزار تومان توسط سازمان چاپ و نشر«دارالحديث» به چاپ رسیده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :