تاريخ : چهارشنبه 1393/11/8 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 38681
کتاب «بهار زندگی» برگرفته از «حکمت‌نامه جوان» منتشر شد

کتاب «بهار زندگی» برگرفته از «حکمت‌نامه جوان» منتشر شد

چاپ اول کتاب «بهار زندگی» برگرفته از کتاب «حکمت‌نامه جوان» نوشته محمد محمدی ری‌شهری با همکاری احمد غلامعلی و تلخیص مرتضی خوش‌نصیب در قطع پالتویی و با شمارگان ۲ هزار نسخه در ۹۶ صفحه توسط انتشارات دارالحدیث روانه بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، کتاب «بهار زندگی» برگرفته از «حکمت نامه جوان» منتشر شد که شامل بخشی از رهنمودهای حکیمانه اسلام برای بهره‌گیری بهتر از فرصت گرانبهای جوانی است.

کتاب «بهار زندگی» رهنمودهای حکیمانه قرآن و احادیث اسلامی را برای جوانان در پنج بخش گردآوری کرده است که بخش نخست آن با عنوان «جوان و شکوفایی» با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی، جوانی را بهار زندگی می‌خواند و این فرصت را به قدری ارزشمند می‌داند که در قیامت از هر ساعت آن پرسش می‌شود.

بخش دوم کتاب «بهار زندگی»، جوانان را به خودسازی فرا می‌خواند و از آنان می‌خواهد که آموزش، پرورش روح و آمادگی جسمانی را در دستور کار خود قرار دهند.
بخش سوم با عنوان «موانع شکوفایی جوانان» به خطرناک ترین آفاتی که جوانان را به ویژه در عصر کنونی تهدید می‌کند و مانع جدی در راه شکوفایی استعدادهای آنهاست اشاره شده است.
بخش چهارم این کتاب، «حقوق جوان» نام دارد که در این بخش دو فصل مجزا به مسئولیت جامعه و خانواده در برابر جوانان اشاره شده است.
بخش پنجم کتاب «بهار زندگی» با عنوان «جوانان نمونه» به ذکر نمونه‌های انسان‌های شایسته در قرآن، روایات و تاریخ اشاره دارد که هر یک در تمام یا برخی عرصه‌های زندگی، نمونه‌های واقعی توانایی‌های به فعلیت رسیده اند.
در سال ۱۳۸۲ کتابی با عنوان «حکمت نامه جوان» با همکاری پژوهشگران پژوهشکده علوم و معارف حدیث، توسط محمد محمدی ری‌شهری تألیف شد که خوانندگان فراوانی را به خود جذب کرد، به گونه‌ای که از آن سال تا کنون بارها چاپ شده است.
کتاب «بهار زندگی» گزیده کتاب «حکمت نامه جوان»است تا زمینه بهره برداری از آن بیش از پیش فراهم شود.
چاپ اول کتاب «بهار زندگی» نوشته محمد محمدی ری‌شهری با همکاری احمد غلامعلی و تلخیص مرتضی خوش نصیب در قطع پالتویی و با شمارگان ۲ هزار نسخه در ۹۶ صفحه و بهای ۴ هزار تومان توسط انتشارات دارالحدیث روانه بازار نشر شد.
علاقمندان برای تهیه این کتاب و دیگر آثارموسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث می‌توانند به نمایشگاه دائمی علوم و حدیث واقع در خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه همکف، پلاک ۲۹ مراجعه کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :