تاريخ : چهارشنبه 1394/1/26 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 39797
نخستین جلسه معاونت فرهنگی دارالحدیث، در سال ۹۴ برگزار شد

نخستین جلسه معاونت فرهنگی دارالحدیث، در سال ۹۴ برگزار شد

جلسه معاونت فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل، 24 فروردین با حضور معاون فرهنگی، مدیران و کارکنان بخش فرهنگی در سالن جلسات مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

پایگاه حدیث نت ـ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه دارالحدیث، در این جلسه با تبریک سال نو و تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان در طول سال گذشته، ابراز امیدواری کرد سال ۹۴ سالی سرشار از موفقیت و نوآوری در کارها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد تقی سبحانی نیا، حدیثی از حضرت عیسی بن مریم(ع) را بازگو کرد که: بِالقُلوبِ الصّالِحة یَعمُرُ اللهُ الاَرضَ وَ بِها یُخرِبُ الاَرضَ إذا کانَت عَلی غَیرِ ذلِکَ

با دل های درست است که خداوند زمین را آباد می کند، و با همین دل ها هر گاه خراب شوند، زمین را خراب می کند.

وی در توضیح حدیث گفت: منشا رفتارها، قلب هاست، خدای متعال با قلب های صالح زمین را آباد می کند و همان زمین را خراب می شود اگر قلب ها ناپاک شوند زیرا رفتارها از قلب ها منشاء می گیرند. از کوزه همان برون طراود که در اوست.

وی افزود: تلاش با قلب پاک و خالص و با نیت «قرب الي الله»، سبب آبادانی دنیا و آخرت می شود.

معاون فرهنگی و ارتباطات دارالحدیث، تصریح کرد: توفیق برای نشر معارف اهل بیت(ع)، توفیق بزرگی است و ما باید قدردان توفیق خدمت به قرآن و مکتب اهل بیت(ع) باشیم.

حجت الاسلام سبحانی نیا، با تاکید بر این که اگر نیت ها خدایی باشد برکات الهی جاری می شود ادامه داد: کسانی که با تقوا و خالصانه خدمت کنند، اجرو پاداش حقیقی تلاششان را در آخرت خواهند دید و این حقوق و حق الزحمه که دریافت می کنیم تنها گوشه ایی از نتیجه تلاش خدایی خواهد بود نه تمام آن. نیتمان را به گونه ای بسازیم که انتظار  پاداش اخروی را داشته باشیم.

در ادامه مدیران بخش های اداره کل فرهنگی، امور بین الملل، روابط عمومی و تولید و پردازش اطلاعات، گزارشی از عملکرد سال ۹۳ ارائه کردند.

گفتنی است، معاونت فرهنگی، ارتباطات و امور بین الملل مؤسسه دارالحدیث به عنوان یکی از بخش های مهم مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، وظیفه عمومی سازی معارف اهل بیت علیهم السلام برای اقشار مختلف جامعه، اطلاع رسانی مناسب از فعالیت های مؤسسه و برقراری ارتباط با مراکز علمی داخل و خارج کشور و و نیز پشتیبانی از فعالیت‌های مشترک علمی بخش های مختلف مؤسسه، (اعم از دانشگاه و پژوهشگاه) را با مراکز آموزشی و پژوهشی داخلی و خارجی بر عهده دارد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :