تاريخ : سه شنبه 1394/2/1 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 39912
«شرح بی نهایت»، خداشناسی از منظر امام رضا(ع) منتشر شد

«شرح بی نهایت»، خداشناسی از منظر امام رضا(ع) منتشر شد

کتاب «شرح بی نهایت» از مجموعه کتاب های «ره توشه» با موضوع خداشناسی از منظر امام رضا(ع) چاپ و منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، جواد هاشمی با بیان این خبر گفت: اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی با چاپ و انتشار کتاب «شرح بی نهایت» و با به کارگیری روایتی از امام هشتم(ع) سعی کرده است مباحث خداشناسی را با زبانی ساده ودر قالب های جدید ارائه دهد.
مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: کتاب «شرح بی نهایت» در۴ نوبت تجدید چاپ و در شمارگان ۵ هزار نسخه تولید و منتشر شد.
مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: مجموعه «ره‌توشه» در برگیرنده موضوعات متعددی درباره زندگی و سیره عالم آل محمد(ص) است و موضوعاتی از قبیل سیره سیاسی حضرت رضا(ع)، زندگی‌نامه آن حضرت، تحلیل دوران معاصر حضرت، توصیه‌های بهداشتی و درمانی امام رضا(ع)، مناظرات آن حضرت با علما و دانشمندان سایر ادیان، خداشناسی و امام‌شناسی از منظر ثامن الائمه(ع)، درس‌های زندگی از نگاه آن حضرت و دیگر موضوعاتی که مورد نیاز عموم افراد است، در این مجموعه گردآوری شده است.
هاشمی تصریح کرد: عنوان های «اقسام توحید»، «نشانه های خدا»، «گفت و گوهای توحیدی(مناظرات)»، «شبهات خداشناسی و پاسخ ها» و « پیامدهای توحید» از جمله فصل های این کتاب است.
وی خاطرنشان کرد: موضوعات توحید ذاتی، توحید صفاتی، توحید افعالی، توحید عبادی، شاخه های فرعی توحید، نشانه های خدا در آسمان و زمین، دلایل خداشناسی، دلیل حدوث جهان، شبهاتی پیرامون آیات قرآن، شبهاتی پیرامون احادیث، تسلیم و رضا و پیامدهای اجتماعی از دیگر مطالبی است که در کتاب « شرح بی نهایت» آمده است.
هاشمی گفت: در این کتاب پاسخ سوالاتی همچون «آیا توسل به پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و شفاعت و کمک خواستن از آن ها با توحید منافات دارد؟» و « فرق بین اراده خدا و اراده مخلوقین چیست؟» با بهره گیری از آیات قرآن کریم و روایاتی از امام رضا(ع) تبیین شده است.
وی افزود: در بخشی از این کتاب آمده است: توحید محور معارف قرآن است، به صورتی که می توان گفت همه‌ معارف قرآن از توحید سرچشمه می گیرد و اگر معارف قرآن را بخواهیم به یک اصل بازگردانیم، آن اصل همان توحید است، از این روست که امام رضا(ع) سفارش می کنند که توحید را از قرآن بیاموزید.
شایان ذکر است کتاب «شرح بی نهایت» از مجموعه «ره توشه» به قلم دکتر محمد علی رضایی اصفهانی و با تهیه و تدوین اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی نشر شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :