تاريخ : یکشنبه 1394/4/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 44098
کتاب «شکوفه‌های زندگی» برگرفته از حکمت‌نامه کودک منتشر شد

کتاب «شکوفه‌های زندگی» برگرفته از حکمت‌نامه کودک منتشر شد

مدیر انتشارات دارالحدیث از چاپ کتاب شکوفه‌های زندگی برگرفته از حکمت‌نامه کودک خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب شکوفه‌های زندگی برگرفته از حکمت‌نامه کودک اظهار کرد: این کتاب به منظور دسترسی بیشتر علاقمندان به آموزه‌های نورانی اسلام در حوزه تربیت کودک تالیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۸۴ کتابی با عنوان حکمت‌نامه کودک در برگیرنده مجموعه‌ای از آیات و احادیث در قالب نظام‌مند به خوانندگان تقدیم شد.

مدیر انتشارات دارالحدیث با بیان اینکه این اثر با همکاری پژوهشگران پژوهشکده علوم و معارف حدیث تالیف شد، گفت: این کتاب توانست در گستره وسیعی نظر معارف‌جویان و خانواده‌ها را به خود جلب کند.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی پیشنهاد شد که گزیده آن به صورت کتاب همراه در اختیار علاقمندان قرار گیرد که این اقدام از سوی مرتضی خوش‌نصیب صورت گرفته است.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه عباس پسندیده ترجمه فارسی متون قرآنی و حدیثی را عهده‌دار بوده است گفت: شکوفه‌های زندگی گزیده‌ای از رهنمودهای اسلامی در حوزه تربیت کودک را در سه بخش تقدیم خوانندگان می‌کند.

وی با اشاره به بخش اول این کتاب با عنوان بنیاد تربیت کودک عنوان کرد: در این بخش در فصل نخست از فصل‌های چهارگانه ضمن بیان ارزش فرزندخواهی تاکید دارد که نه جنسیت فرزند بلکه سلامت جسمی، شایستگی روحی و شخصیتی باید قابل توجه پدر و مادر و اطرافیان قرار گیرد.

مدیر انتشارات دارالحدیث خاطرنشان کرد: در فصل دوم با اشاره به نقش فراست و تاثیرات ژنتیک این نکته مورد یادآوری قرار گرفته است که فرزند نه تنها میراث‌دار خصوصیات ظاهری و جسمی پدر و مادر است، بلکه ویژگی‌های روحی و باطنی آنها به وی منتقل می‌شود.

وی یادآور شد: بخش دوم حقوق فرزندان است که فصل‌های پنج‌گانه این بخش به وظایفی که پدر و مادر در برابر کودک خود به عهده دارند، می‌پردازد.

سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: فصل سوم آشنا کردن کودکان با وظایف آموزش بوده، تربیت فرزندان در گرو رسیدن آنها به سنی است که توان مناسب در آنها پدید آمده باشد.

کتاب شکوفه‌های زندگی در ۹۲ صفحه توسط آیت‌الله محمد محمدی ری شهری تالیف شده و در قطع پالتویی، جلد شومیز یا نرم شمارگان هزار نسخه و قیمت ۴ هزار تومان به همت سازمان چاپ و نشر دارالحدیث چاپ شد.

علاقمندن برای تهیه این کتاب می‌توانند به دفتر مرکزی آثار دارالحدیث قم، میدان شهدا، ‌خیابان معلم، پلاک ۱۲۵ یا فروشگاه شماره دو قم، واقع در خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه همکف، پلاک ۲۹ مراجعه کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :