تاريخ : چهارشنبه 1394/5/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 44384
همایش بین المللی امام سجاد علیه السلام برگزار می شود

همایش بین المللی امام سجاد علیه السلام برگزار می شود

دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی امام سجاد(ع) از برگزاری این همایش در کنار ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در روز 24 مرداد 1394 خبر داد.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه این شورا هم زمان با تأسیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار داشت: از وظایف اصلی این شورا که بر اساس رهنمودهای رهبری ایجاد شد، نظارت بر محتوای آثار منتشره توسط مجمع است.
حجت‌الاسلام «عباس جعفری فراهانی»خاطرنشان کرد: شورای کتاب تاکنون با حضور فرهیختگان و استادان حدود 150 جلسه برگزار کرده است که دبیرکل، معاونان و مدیران مجمع جهانی اهل بیت(ع) در آن حضور داشته‌اند.
وی که با حضور در غرفه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در نمایشگاه کتاب با خبرنگار ابنا گفتگو می‌کرد، افزود: ما نیز همسو با شرایظ فعلی جامعه، به سمت دیجیتالی کردن انتشار محصولات فرهنگی پیش می‌رویم و انتشار دیجیتالی آثار از ضرورت‌های زندگی امروز است.
برگزاری همایش امام سجاد(ع) در مرداد ماه آتی 
دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی امام سجاد(ع) اظهار داشت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گذشته همایش‌هایی در خصوص پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) برگزار کرد و امسال در صددیم تا همایشی درباره امام سجاد(ع) برگزار کنیم.
جعفری با بیان اینکه برخی مشکلات باعث شد برگزاری این همایش به تأخیر بیفتد، افزود: همایش امام سجاد(ع) امسال و همزمان با برگزاری اجلاس ششم مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) روز 24 مرداد 1394 برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: سایت این همایش با نشانی www.imamsajjad.net نیز راه‌اندازی شده است که فعالیت های مربوط به همایش در آن گزارش می‌شود و در آن مباحثی چون زندگی‌نامه، احادیث و اصحاب و شاگردان ایشان را می‌توان ملاحظه کرد.
دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: از جمله فعالیت های دیگر، چاپ نشریه‌ای با عنوان«صحیفه» در موضوع امام سجاد(ع) و مطالب مرتبط با ایشان و ... است که تا کنون 3 شماره از آن منتشر شده و شماره چهارم آن به زودی منتشر می شود.
جعفری با اشاره به اینکه فراخوان این همایش در سایت مذکور آمده است، خاطرنشان کرد: تاکنون 300 مقاله درباره امام سجاد(ع)، صحیفه سجادیه و رساله حقوق واصل شده و در روند ارزیابی قرار دارد و به بهترین مقالات جایزه اهدا خواهد شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :