تاريخ : چهارشنبه 1394/5/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 44562
شهادت زیر پرچم قائم (عج)

شهادت زیر پرچم قائم (عج)

حدیثی که بالای جایگاه رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) نوشته شده بود

آن که به ما ایمان آورَد و سخن ما را تصدیق کند و منتظر امر [فرج] ما باشد، همچون کسی است که زیر پرچم قائم به شهادت برسد.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ اعضای مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) که برای شرکت در ششمین اجلاس این مجمع در ایران هستند با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

گذشته از رهنمودهایی که رهبر انقلاب در اینگونه دیدارها ارائه می کنند، یکی از عناصری که پیام‏ های مهمی را به شرکت کنندگان و نیز بینندگان تصویری آن منتقل می کند، آیه یا حدیثی که بالای جایگاه جلوس رهبر انقلاب نوشته می شود و فضای دیدار را متبرک می کند.

جمله ای که برای دیدار امروز انتخاب شده بود حدیثی از امام جعفر صادق(ع) بود که فرمود: "مَن آمَنَ بِنا و صَدَّقَ حَدِیثَنا وَانتَظَرَ أمرَنا کانَ کَمَن قُتِلَ تَحتَ رایَةِ القائِم" یعنی: "آن که به ما ایمان آورَد و سخن ما را تصدیق کند و منتظر امر [فرج] ما باشد، همچون کسی است که زیر پرچم قائم به شهادت برسد".

این حدیث شریف که در صفحه 138 جلد 27 موسوعه گرانسنگ بحار الأنوار آمده است، با وجود کوتاهی و اختصار، اهمیت امامت اهل بیت پیامبر(ص) و نیز انتظار مهدی موعود(عج) را در خود دارد.

همچنین بالای سر میهمانان رهبر انقلاب و اعضای مجمع، جمله ای از بنانگذار جمهوری اسلامی ایران نصب شده بود که فرموده بودند: "اگر امر امامت آنطور که خدا فرموده بود جریان می یافت، اینهمه اختلاف در دین خدا و ممالک اسلامی پیدا نمی شد".

شایان ذکر است صدها نفر از نخبگان شیعه جهان از بیش از 120 کشور جهان، در مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) عضویت دارند.

ششمین اجلاس این مجمع عمومی روز 24 مردادماه سال جاری با شعار همبستگی و هم افزایی برای پیشبرد اهداف اسلام افتتاح شد و تا فردا ادامه خواهد داشت.

همچنین در روز اول اجلاس ششم مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، "همایش بین المللی امام سجاد زین العابدین(ع)" نیز منعقد گردید.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :