تاريخ : چهارشنبه 1394/6/11 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 44897
امروز دنیا به این نتیجه رسیده که محبت مردم به اهل بیت حذف شدنی نیست

امروز دنیا به این نتیجه رسیده که محبت مردم به اهل بیت حذف شدنی نیست

آیت الله محمدمحمدی ری شهری دردیداربا مدیران آستان حضرت ابالفضل العباس علیه السلام گقت: خدمت در بارگاه عباس ابن علی یک افتخار است.

وی خطاب به مدیران آستان مقدس ابالفضل العباس اظهار داشت : خدمت به زائرین قمربنی هاشم خدمت به اهل بیت علیهم السلام میباشد.

آیت الله محمدی ری شهری ترویج علوم آل محمد را یک وظیفه شرعی در راستای حفظ و بقاء اسلام دانست و خاطرنشان ساخت: تعاملات معنوی، فرهنگی و فکری امام زادگان در راستای تکریم زائرین می تواند نقش به سزایی در ترویج اسلام ناب محمدی داشته باشد.

وی تصریح کرد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که محبت مردم به اهل بیت نه تنها حذف شدنی نیست بلکه روز به روز در حال گسترش است.

وی نقشه دشمنان اسلام در به زنجیرکشیدن و اشغال ممالک اسلامی را توطئه ای پوسیده دانست و گفت: نتیجه مقاومت حضرت عباس در روز عاشورا و ادای دین نسبت به امام و برادر را امروز در دنیا می بینیم که ملت ها در عراق، افغانستان، یمن؛ سوریه و بحرین... به این نتیجه رسیده اند که  می توانند با تاسی از رفتار گفتار و منش اهل بیت در مقابل دشمنان دین خدا ایستادگی کنند. به گونه ای که حتی ادیان الهی نیز به وفای حضرت عباس و راه و روش او افتخار می کنند.

آیت ‌الله محمدی ری‌شهری  افزود: حرمهای اهل بیت علیه السلام مقدس بود و خانه ذکر خدا هستند، و باید تعظیم و تکریم شوند. این حرها جایگاه انس با خدا بوده و پروردگار آنها را معزز قرار داده است.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: این اماکن اگر مطابق شأن خود پایگاه فرهنگی شوند قطب سیاسی و قطب تبیین نظام ولایت ‌فقیه نیزخواهند بود و از طریق انتقال فرهنگ اهل‌بیت علیهم السلام به جامعه، تثبیت نظام را رقم می‌زند.

آیت الله محمدی ری‌ شهری افزود: در نظام متکی به آرمان‌های اهل‌بیت علیهم السلام باید این اماکن جدی گرفته شود و اگر صحبت از پایگاه سیاسی می‌کنیم منظور پایگاه تقویت نظام اسلامی است.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث عنوان کرد: نخستین اصل لازم برای تقویت اماکن زیارتی و تبدیل آ‌نها به قطب‌های فرهنگی، این است که این نهادها  باهم پیوند بخورند و برای هم‌افزایی و بهره‌گیری از تجربیات یکدیگر اقدام لازم را انجام دهند به همین مناسبت تدوین منشور سراسری به‌عنوان راهنمای عمل می‌تواند در دستیابی به این امر مفید واقع شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :