تاريخ : پنج شنبه 1394/6/12 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 44921
ارائه دروس رشته علوم حدیث و قرآن به زبان‌های عربی و انگلیسی

ارائه دروس رشته علوم حدیث و قرآن به زبان‌های عربی و انگلیسی

قائم مقام رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت: مرکز الکترونیکی دانشگاه درصدد است که به زودی تمام دروس رشته علوم حدیث و قرآن را به صورت عربی و انگلیسی ارائه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی ظهر سه شنبه ۱۰ شهریور در دیدار با مدیران آستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) که در موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: طی ۱۶ سال فعالیت دانشگاه قرآن و حدیث، ۲۵ رشته در مقاطع مختلف در زمینه کلام، فقه، حدیث، قرآن و ارتباطات راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه از سه دانشکده علوم و معارف اسلامی، علوم و معارف قرآن، علوم و معارف حدیث تشکیل شده است.دانشگاه قرآن و حدیث بیش از ۵۰ نفر عضو هیئت علمی دارد که مراتب مختلف استادیاری، دانشیاری، مربی و استاد را دارا هستند.

حجت الاسلام مسعودی با بیان اینکه ۵ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند گفت: سه چهارم آنها به صورت مجازی و الکترونیکی تحصیل می‌کنند.

وی یادآور شد:‌ مرکز الکترونیکی دانشگاه درصدد است که به زودی تمام دروس رشته علوم حدیث و قرآن را به صورت عربی و انگلیسی ارائه کند.دانشگاه قرآن و حدیث افتخار دارد که رشته حدیث در قرآن و تفسیر روایی را برای نخستین بار راه‌اندازی کرد و توانسته در پنج سال مقام اول و دوم در قبولی رشته‌های کارشناسی ارشد در ایران را به دست آورد.

قائم مقام رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به چاپ کتاب‌های مختلف از سوی دانشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: تاکنون دانشگاه توانسته ۱۸ کتاب در زمینه علوم حدیث منتشر کند که بسیاری از آنها در کشور در رشته‌های همسطح دانشگاه تدریس می‌شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه قرآن و حدیث یادآور شد: برخی از کتاب‌ها به زبان عربی مانند «جوامع حدیثی شیعه» و «روش فهم حدیث» منتشر شده و این آمادگی وجود دارد با همکاری مراکزی در عراق برای ترجمه به زبان عربی در دسترس قرار گیرد.

گفتنی است، سیدعدنان موسوی، معاون تولیت آستان مقدس حضرت ابوالفضل العباس(ع) به همراه جمعی از معاونان و مسئولان بخش‌های مختلف عتبة العباسیه با آیت‌الله محمدی ری شهری و مسؤلان ارشد مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برای تعامل و هم افزایی دیدار کردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :