تاريخ : دوشنبه 1394/6/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 45310
مبارزه با تحریف؛ مهمترین اقدام حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام

مبارزه با تحریف؛ مهمترین اقدام حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام

گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ی اهمیت اقدامات امام باقر علیه‌السلام

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مردادماه سال ۶۶ همزمان با سالگرد شهادت حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام به تشریح ابعاد زندگی این امام همام پرداختند.
ایشان با ذکر این نکته که خط اصلی زندگی ائمه معصومین علیهم‌السلام مبارزه با دشمنان خدا و طاغوت‌‌ها بوده و باید به عنوان زندگی یک انسان دویست و پنجاه ساله تفسیر شود، مبارزه با تحریف معارف و احکام اسلامی و نیز ایجاد تشکیلات بین شیعیان را دو اقدام مهم امام باقر علیه‌السلام عنوان کردند.
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ی اهمیت اقدامات امام باقر علیه‌السلام را در آستانه‌ی سالروز شهادت آن حضرت منتشر کرد.

همچنین این پایگاه بخشی از بیانات رهبر انقلاب در خصوص سازماندهی تشکیلات پنهانی تشیع توسط امام باقر(ع) را به صورت فایل صوتی منتشر کرده است که در بخشی از آن آمده است: امام باقر(ع) در ایجاد تشکیلات تشیع و یک سازمان قوی و همگانی از همه‌ وسایل مشروع و ممکن استفاده کرد.(۲۵/۶/۶۷‌) همین‌که افرادی را تربیت کند، به عنوان وکیل و نایب ‌خود بگذارد که کار آن حضرت را دنبال کنند و ادامه‌ تبلیغات و تعلیمات آن حضرت را به عهده بگیرند. این سازماندهی ‌پنهانی امام باقر(ع) بود، که از زمان قبل از امام باقر شروع شده بود، اما در زمان آن حضرت یک هیجان بیشتری پیدا کرد که کاری بسیار خطرناک بود.

منبع :khamenei.ir
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :
  • مهمترین اقدام حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام (دانلود)