مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : امام حسن و امام حسین (ع) در روایات اهل سنت
پديدآورنده : مهدی اکبرنژاد
نوبت چاپ : دوم
تاریخ انتشار : 1390
قطع : وزیری
منبع: بوستان
جستجو در Lib.ir

امام حسن و امام حسین (ع) در روایات اهل سنت

نوشته حاضر تلاشی ناچیز در جهت معرفی شخصیت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) براساس روایات اهل سنت است که بیشتر آن‌ها در کتاب های معتبر و مورد قبول آنان ثبت شده اند. آنچه در این اثر آمده بخش ناچیزی از دریای بی‌کران وجودی آن بزرگواران است که در احادیث اسلامی به آن ها پرداخته شده است. مهم ترین روایات در توصیف شخصیت این دو بزرگوار و نیز روایات تفسیری و غیرتفسیری است که به ترتیب، در ضمن فصول مجزایی ذکر شده است.

کتاب امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) در روایات اهل سنت ، تلاشی ناچیز در جهت معرفی شخصیت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) براساس روایات اهل سنت است که بیشتر آن‌ها در کتاب های معتبر و مورد قبول آنان ثبت شده  است. آنچه در این اثر آمده بخش ناچیزی از دریای بی‌کران وجودی آن بزرگواران است که در احادیث اسلامی به آن ها پرداخته شده است. مهمترین روایات در توصیف شخصیت این دو بزرگوار و نیز روایات تفسیری و غیرتفسیری است که به ترتیب، در ضمن فصول مجزایی ذکر شده است.
این کتاب در ده فصل شخصیت این دو امام را بررسی می کند. مروری بر مهم ترین منابع حدیثی اهل سنت درباره حسنین(ع)، امام حسن و امام حسین در بیان پیامبر اکرم(ص)، شخصیت امام حسن(ع) در روایات اهل سنت، امام حسین(ع) از ولادت تا بعد از شهادت، امام حسن و امام حسین در روایات تفسیری اهل سنت، روایات تفسیری از امام حسن(ع)، روایات تفسیری از امام حسین(ع)، احادیث روایت شده از امام حسن(ع)، روایات نقل شده از امام حسین(ع) و سخنان و نامه های امام حسین(ع) در واقعه کربلا فصل های ده گانه این کتاب است.