مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : جهاد امام سجاد(ع)
محل نشر : مشهد
ناشر : آستان قدس رضوی
نوبت چاپ : دوم
تاریخ انتشار : 1388
جستجو در Lib.ir

جهاد امام سجاد(ع)

کتاب حاضر از مهمترین آثار این پژوهشگر گرامی به شمار می رود و در مسابقه ی کتاب درباره ی امام زین العابدین علیه السلام که در سال 1414 ه در بیروت برگزار گردید، از میان چندین کتاب که از سوی نویسندگان برجسته و پرآوازه ای چون استاد سلیمان کتانی و دکتر شلتاغ عبود و... عرضه شده بود، رتبه ی نخست را به دست آورد و بالاترین جایزه را به خود اختصاص داد.

پیشگفتار

شیوه ی امامان شیعه، بهترین الگو برای انسان ها

انسان، موجودی است جوینده و بالنده که می خواهد خویشتن را به قله ی کمال انسانیت برساند. اما از کدام راه باید برود و چگونه می تواند این راه را بپیماید؟ او برای رسیدن به این هدف سترگ به طور یقین نیاز به یک الگو و مرشد دارد.

ما بر این باوریم که امامان شیعه، بهترین رهبر و شیوه آنان بهترین الگو، برای انسان های جوینده ی کمال است، خواه در زمینه ی فکری، خواه در زمینه ی عبادی و خواه در زمینه ی اجتماعی و سیاسی چه، شیوه ی آنان هم شیوه ای متفکرانه، سیاستمدارانه و انسان دوستانه است و هم صواب بودن آن محرز و بدون خدشه است، زیرا این امامان، معصوم و به دور از خطا هستند.

امام سجاد پیشوایی نمونه در همه ی رفتارهای انسانی

از جمله ویژگی های امامان شیعه، آن است که هر کدام دارای شخصیت چند بعدی و در همه ی رفتارها و صفات عالی انسانی و اسلامی، نمونه اند. یکی از این امامان معصوم، امام سجاد علیه السلام است. متأسفانه تاکنون بسیاری از گویندگان تنها به یکی از ابعاد شخصیت آن حضرت پرداخته اند، یعنی زهد و عبادت، در حالی که امام سجاد علیه السلام فقط در زمینه عبادت، مقتدا نیست، بلکه افزون بر آن در زمینه های مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و علمی نیز سرآمد و مقتداست که شایسته است گویندگان و نویسندگان به بررسی همه ی ابعاد شخصیت او بپردازند. یکی از ستم هایی که بر آن حضرت رفته، آن است که او را به عنوان رهبری معرفی کرده اند که از سیاست کناره گیری

کرده و تنها به عبادت و نیایش پرداخته بوده است، در حالی که چنین نیست، بلکه همه ی امامان ما و از آن جمله، امام سجاد علیه السلام فعالیت های سیاسی داشته اند، لیک شیوه ی سیاسی آنها با یکدیگر متفاوت بوده است.

اینک کتابی که با عنوان «مبارزه ی سیاسی امام سجاد علیه السلام» فرا روی شما قرار دارد، ترجمه ی کتاب: جهاد و الامام السجاد علیه السلام اثر گرانبها و ارزنده ی دانشمند فرهیخته ی اسلامی، سید محمد رضا حسینی جلالی است. او پژوهشگر برجسته ای است که تاکنون آثار ارزشمندی از وی چاپ و منتشر شده است. کتاب حاضر از مهمترین آثار این پژوهشگر گرامی به شمار می رود و در مسابقه ی کتاب درباره ی امام زین العابدین علیه السلام که در سال ۱۴۱۴ ه در بیروت برگزار گردید، از میان چندین کتاب که از سوی نویسندگان برجسته و پرآوازه ای چون استاد سلیمان کتانی و دکتر شلتاغ عبود و... عرضه شده بود، رتبه ی نخست را به دست آورد و بالاترین جایزه را به خود اختصاص داد.