تاريخ : دوشنبه 1394/8/18 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 46510
کتاب «عرفان عملی در صحیفه سجادیه» معرفی شد

کتاب «عرفان عملی در صحیفه سجادیه» معرفی شد

همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت امام سجاد(ع)، کتاب «عرفان عملی در صحیفه‌ سجادیه» نوشته فاطمه رکنی یزدی از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، با توجه به اعتقاد شیعه به مقام علمی و عصمت ائمه اطهار(ع) و کامل بودن تعلیماتشان، نویسنده کتاب «عرفان عملی در صحیفه سجادیه» با پژوهشی روشمند در پی این است که از نیایش های امام زین العابدین(ع) استفاده کرده، مراحل سلوک روحی و کسب معرفت ناب اسلامی را بر پایه این گنجینه پر بها نشان دهد.
این کتاب در دو بخش کلی تنظیم شده و در بخش اول این مجموعه مباحث مقدماتی با مضامین عرفان، دعا، زندگی امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه عنوان شده است.
مراحل سلوک بر اساس دعاهای صحیفه سجادیه از جمله مباحثی است که در بخش دوم کتاب «عرفان عملی در صحیفه سجادیه» مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.
نویسنده در این کتاب کوشیده، معرفت صحیح حق تعالی و عرفان مثبت که ره‌آورد انبیای الهی و تامین‌کننده نیازهای معنوی وجود انسان است را به مخاطبان معرفی کند.
مباحث کتاب شامل بررسی صحیفه سجادیه از بعد عرفانی است. پژوهشی در عرفان، دعا و نیایش، حمد الهی، عرفان نظری و عرفان عملی از دیگر مطالب این اثر است.
این اثر ارزشمند در گروه عقاید کلام، فلسفه و عرفان و فرق مذاهب بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در قطع وزیری در شمارگان ۲ هزار نسخه چاپ و منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :