تاريخ : یکشنبه 1394/9/8 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 47017
انتشار مجموعه چهارجلدی قرآن و متون دینی

انتشار مجموعه چهارجلدی قرآن و متون دینی

مجموعه چهارجلدی قرآن و سایر متون دینی شامل مفاتیح الجنان، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برای نخستین‌بار با ویژگی‌های ممتاز از سوی انتشارات مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)مجموعه چهارجلدی قرآن و سایر متون دینی شامل مفاتیح الجنان، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه پس از انجام دو سال تحقیقات در رابطه با علائم ویرایشی انجام شده که این عمل ثأثیر به‌سزایی در القای معنای صحیح عبارات ادعیه و زیارات دارد. همچنین درباره اختلاف نسخه‌ها درباره‌ نگارش و خواندن کلمات خاص، تحقیقات وسیعی از منابع دست اول شده و شیوه‌نامه‌ای در این باره تنظیم و سپس اعمال شده است.
طراحی این کتاب‌ها در قطع پالتویی از ویژگی‌های این مجموعه است. فونت ساخته شده برای این مجموعه بر اساس خط نیریزی به علت رشادت خط، برای قطع پالتویی مناسب‌تر از سایر فونت‌ها است.
صحافی این نوع کارها با گرماژ پایین، بسیار مشکل است و هنوز در ایران با سختی انجام می‌شود. با این‌حال اینکار به خوبی صحافی شده است. به دلیل قرارگیری مجموعه در جلد چرمی، استفاده از جلد نرم برای آن مناسب نبوده و لذا از فوم طرح چرم که هم مقاومت بالایی دارد و هم قابلیت درج طلا و داغی در آن وجود دارد، بهره‌گیری شده است.
با توجه به حجم و تراکم کلمات در هر صفحه، لازم بود تا ترجمه به‌صورت زیرنویس، با رنگی متمایز چاپ شود که هم خوانایی آن بالا رود و هم رنگ سبز تناسبی با رنگ کرم زمینه داشته باشد.
بسته‌های چهارجلدی مشابه، ضمن استفاده از فونت‌های متفاوت و ناهمگون، دارای اشکالاتی نظیر قطر زیاد و عدم تناسب با حجم کتاب، حذف بخشی از مطالب، ریزی و ناخوانایی مطالب، چاپ و صحافی بسیار بی کیفیت و غلط‌های فراوان است که با تلاش همکاران مرکز سعی شده، موارد مورد نقد در مجموعه‌های مشابه، در این مجموعه مرتفع شود.
علاقه‌مندان برای تهیه این مجموعه می‌توانند با فروشگاه مرکز طبع و نشر قرآن کریم به شماره‌ ۸۸۴۹۶۱۳۹ تماس برقرار کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :