تاريخ : چهارشنبه 1394/9/25 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 47400
ششمین همایش حدیث پژوهش و سومین جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر برگزار شد

ششمین همایش حدیث پژوهش و سومین جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر برگزار شد

به مناسبت هفته پژوهش، ششمین همایش حدیث پژوهش و سومین جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر در مؤسسه دارالحدیث برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، صبح امروز (۲۵ آذر) آیین اختتامیه  ششمین همایش حدیث پژوهش در راستای تقویت جنبه های پژوهشی، ارتقاء توانمندی های علمی دانشجویان و اساتید، حمایت از تحقیقات و تألیف و تولید آثارعلمی و قرآنی با حضور آیت الله ری شهری، رئیس موسسه و دانشگاه قرآن و حدیث، حجت الاسلام و المسلمین عبدالهادی مسعودی، قائم مقام ریاست دانشگاه قرآن و حدیث، حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا برنجکار قائم مقام ریاست پژوهشگاه قرآن و حدیث، در تالار علامه مجلسی(ره) موسسه دارالحدیث برگزار شد.

در بخش نخست این همایش استاد مصطفی دلشاد تهرانی، عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث و مدیر گروه نهج البلاغه پردیس تهران در خصوص پژوهش و فضای آن سخنرانی کرد و اظهار داشت:
شخصیت پژوهش بر چهار عنصر تکیه دار که شامل علم، فن، هنر و عشق می باشد همچنین در خصوص مراحل تربیت و پرورش یک محقق ناب و مفید در سطح جامعه به ارائه سخن پرداخت.
پس از آن حجت الاسلام و المسلمین سید حمید حسینی، معاون پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث گزارشی از اهداف، مراحل و روند برگزاری این همایش ارائه کرد.

در بخش دیگر از این همایش سه نفر از دانشجویان برگزیده دانشگاه به ارائه مقاله های علمی خود پرداختند.

در ادامه همایش آیت الله ری شهری، رئیس دانشگاه قرآن و حدیث  سخنرانی کردند. همچنین دکتر برنجکار از وضعیت پژوهش در پژوهشگاه قرآن و حدیث گزارشی ارائه نمودند.

خاطرنشان می شود در خاتمه این همایش از ارائه کنندگان مقالات برتر و دکتر مصطفی دلشاد تهرانی، چهره برتر پژوهشی در حوزه قرآن و حدیث و همچنین سه نفر از اساتید دانشگاه قرآن و حدیث با اهدای تندیس و لوح یاد بود تجلیل و قدردانی شد.

شایان ذکر است در این همایش تعداد ۱۲۰ مقاله ارائه شده که پس از ارزیابی و داوری آن ها توسط استادان دانشگاه قرآن و حدیث، نفرات برتر در چهار عرصه تفسیر، حدیث، کلام، اخلاق و نهج البلاغه معرفی شدند.

اساتیدی که از آنها در این برنامه تقدیر به عمل آمد:
حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباس پسندیده، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رسول رضوی، جناب آقای دکتر مهدی رهبر

اسامی دانشجویان تقدیر شده:
رتبۀ اول: خانم نجمه کمالی نیا، رتبۀ دوم: خانم سمانه فتحی، رتبۀ سوم: محمدعلی موحدی، رتبۀ چهارم: آقای علیرضا آزادی، رتبۀ پنجم: خانم مژگان کلاچاهی ثابت

عکس: محمد امامی

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :