تاريخ : سه شنبه 1394/10/29 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 48490
انتخابات پیش رو برای داوطلبان، مردم و گروه های سیاسی یک آزمون الهی است

انتخابات پیش رو برای داوطلبان، مردم و گروه های سیاسی یک آزمون الهی است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام گفت: در روایات اسلامی، از دینداری در عصر غیبت به نگهداری شاخه آتش در دست و خراطی چوب درخت پرتیغ با دست برهنه تعبیر شده است از این رو موفقیت در آزمون های الهی جز با توسل به خدای متعال و ائمه معصومین علیهم السلام و بکارگیری همه توان و تلاش محقق نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام:

آیت الله محمدی ری شهریدر دیدار با خدمتگزاران آستان مقدس، بمناسبت هفته ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، با بیان روایتی از امام صادق علیه السلام گفت: در روایت است که امام صادق علیه السلام فرمودند که برای صاحب «این امر» یعنی کسی که حکومت جهانی اسلام، به دست ایشان برپا خواهد شد، غیبتی ایجاد خواهد گردید که در آن دوران، کسی که بخواهد دیندار باشد و بخواهد به عهد خود وفا کند، مانند کسی است که بخواهد شاخه یک درخت پر از تیغ را با دست برهنه خراطی کند و در آن دوران باید دیندار باشید و سختی های دینداری را تحمل کنید ولی دست از دین و ارزش های دینی برندارید.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث همچنین با استناد به روایت دیگری بیان کرد: در روایت معصوم علیه السلام آمده است زمانی پیش خواهد آمد که در آن زمان کسی که بخواهد دیندار باشد و بخواهد دینداری خودش را حفظ کند، مثل این است که بخواهد آتش را در دستان خود نگهدارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام افزود: دینداری مرزهایی دارد که اگر انسان بخواهد روی مرزهای آن، حرکت کند، سخت است و اگر کسی بتواند این سختی ها را تحمل کند و دیندار بماند و منحرف نشود، مشمول این روایت از حضرت علی علیه السلام خواهد شد که اگر کسی در دوران غیبت، در دینداری خود ثابت قدم بماند و مشکلات زندگی او را از مرز حق جدا نکند، او با من است و در قیامت، هم درجه من خواهد بود.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث بیان کرد: همه کسانی که در نظام اسلامی در هر مقام و موقعیتی هستند، باید به این مساله توجه داشته باشند که باید از خون شهدا و میراث امام خمینی (ره) پاسداری کنند و باید نسبت به آن در قیامت پاسخگو باشند.

آیت الله محمدی ری شهری با اشاره به نزدیک بودن ایام انتخابات گفت: این انتخابات، برای همه یک آزمون بزرگ الهی است، یعنی هم مردم و هم گروه هایی که برای رای آوردن با همدیگر رقابت می کنند، و هم مطبوعات و نهادها و دستگاه های مسئول همه در معرض امتحان الهی هستند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث، تخریب یکدیگر و تهمت زدن به افراد و گروه ها، عدم رعایت رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ، آسیب وارد کردن به ارزش های نظام و انقلاب را از آفاتی برشمرد که موجب مردود شدن در آزمون الهی خواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام گفت: باید بجای انتقاد صرف و عیب جویی، میان خود و خدای خود، به قدر عقل و توان خود در هر بخش و هر کاری که در دست ما قرار دارد، همگی کار خود را درست انجام بدهیم زیرا در آن صورت است که همه مشکلات نیز حل خواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در ابتدای این نشست و در جمع خدمتگزاران آستان مقدس اظهار داشت: از حضرت عبدالعظیم علیه السلام،  تقاضا کنیم که باکرامت خودشان با ما رفتار کنند و همانطور که از جانب معصوم علیه السلام مدال افتخار   « انت ولینا حقا » را دریافت کردند، ما را نیز به عنوان خدمتگزار راستین بپذیرند و از ماشفاعت کنند که این برای ما کافی خواهد بود.

آیت الله محمدی ری شهری افزود: ما نیز بعنوان خادمان آنحضرت باید در قبال این تقاضا، تعهد کنیم که آنچه از دست ما برای تقویت و توسعه معنوی و فرهنگی این خانه اهل بیت علیهم السلام، برمی آید، انجام دهیم و هیچ کوتاهی میان خود و خدای خود نداشته باشیم و البته باید بدانیم که تحقق این عمل ساده نیست و بجز توسل و عنایت آنحضرت انجام شدنی نخواهدبود و باید ضمن انجام همه تلاش از این خاندان کرامت استعانت کنیم.

آیت الله محمدی ری شهری با استناد به روایتی بیان کرد: باید در دوران غیبت، خدای متعال را مثل کسی که در حال غرق شدن است و در حال اضطرار از عبور از مرزهای دینداری است، بخوانیم و از خدای متعال بخواهیم که ما را در دین خود ثابت قدم قرار دهد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :