تاريخ : دوشنبه 1394/11/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 48713
سیره امام رضا(ع) بهترین منبع برای ارائه الگوهای روان درمانی است

سیره امام رضا(ع) بهترین منبع برای ارائه الگوهای روان درمانی است

رئیس پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث : حرم مطهر رضوی غنی‌ترین کلینیک ارائه مشاوره با رویکرد دینی است/ سیره امام رضا(ع) بهترین منبع برای ارائه الگوهای روان درمانی و مشاوره با رویکرد دینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی،حجت الاسلام والمسلمین عباس پسندیدهدر حاشیه دوره دستیاری تخصصی راهنمایی، مشاوره و روان درمانی با رویکرد اسلامی که از سوی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام هشتم(ع) برگزار شد، گفت:
بهره‌گیری از ظرفیت بالای آستان قدس رضوی در زمینه مشاوره و روان درمانی با رویکرد دینی ضروری است.
وی با اشاره به اینکه راهبردی‌ترین روش های زندگی در کتاب قرآن و روایات اهل بیت(ع) نهفته است، افزود:
آنچه در زندگی انسان نجات بخش است، معنای اصیل و واقعی حقیقت آفرینش است که از قرآن و حدیث به دست می آید.
پسندیده خاطرنشان کرد: آموزه‌های دینی و منطقی موثرترین منابع در عرصه روان درمانی است و یک مشاور در جامعه اسلامی نمی‌تواند روانشناسی با رویکرد دینی را در حوزه کاری خودش نادیده بگیرد.
این کارشناس با اشاره به اینکه اگر انسان طبق ضوابط دین عمل کند و آن را کامل بشناسد، سالم است و در غیر این صورت دچار اختلال معنوی می‌شود و از بیماری های جسمی، روانی و اجتماعی رنج می‌برد، افزود: دین، چشمه جوشان و معنابخش زندگی است و امروز بیش از هر دوره ای حضور دین در زندگی مردم سراسر جهان ملموس است.
وی با اشاره به اینکه احساس پوچی و بیهودگی نتیجه خالی شدن زندگی انسان از دین و معنویت است، اظهار کرد: آستان قدس رضوی غنی‌ترین پایگاه ارائه راهکارهای زندگی بر مبنای آموزه‌های دینی است.
رئیس پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث قم گفت: آرامش و امید بخشیدن به فردی که در موقعیتی سخت و مشکل از حیث فردی، خانوادگی یا اجتماعی قرار گرفته، تنها با کمک گرفتن از اعتقادات دینی و مذهبی میسر می شود.
وی با بیان اینکه امام رضا(ع) کامل‌ترین معلم و مشاور روانشناسی برای بشریت است، ابراز داشت: آستان قدس رضوی می تواند با الگوگیری از سیره امام هشتم(ع) در حوزه خدمات فرهنگی، آموزشی و تربیتی بهترین مشاوره با رویکرد دینی را به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ارائه دهد.
عباس پسندیده تصریح کرد: بهره گیری از آیات قرآن کریم و سیره رضوی باید اساس فعالیت یک روان شناس مسلمان باشد، چرا که قرآن و عترت همیشه با هم هستند و موثرترین راهکارهای زندگی را به انسان ارائه داده اند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :