تاريخ : شنبه 1394/12/8 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 49618
تدوین موسوعه قرآن و حدیث در پژوهشگاه قرآن و حدیث موسسه دارالحدیث

تدوین موسوعه قرآن و حدیث در پژوهشگاه قرآن و حدیث موسسه دارالحدیث

قائم مقام رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: یکی از فعالیت‌های پژوهشگاه قرآن و حدیث تدوین و گردآوری موسوعه قرآن کریم و احادیث است، همچنین تفسیر قرآن کریم به صورت جدی در پژوهشگاه قرآن و حدیث پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا برنجکار، قائم مقام رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث امروز (۸ اسفند) در دیدار اعضای ستاد بیستمین سالگرد تأسیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با آیت الله نوری همدانی، مرجع تقلید شیعیان، عنوان کرد: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث دارای بخش‌های مختلف از جمله پژوهشگاه قرآن و حدیث، دانشگاه قرآن و حدیث و معاونت فرهنگی جهت ترویج معارف قرآن و حدیث در سطح عموم مردم است.

استاد دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، کنگره‌های مختلف از جمله کنگره بزرگداشت شیخ کلینی، رازی، شیخ صدوق، سید مرتضی در سال‌های اخیر برگزار شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین برنجکار بیان کرد: پژوهشگاه قرآن و حدیث، ۲۰ سال پیش تأسیس شد، اما قبل از آن نیز فعالیت‌هایی در این خصوص توسط آیت الله ری شهری در این زمینه صورت گرفت.

وی افزود: پژوهشگران این موسسه در چهار پژوهشکده علوم و معارف حدیث، تفسیر اهل بیت(ع)، کلام اهل بیت (ع) و اعتقادات و همچنین پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی به انجام فعالیت‌هایی می‌پردازند.

قائم مقام رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: پژوهشگاه قرآن و حدیث یکی از فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد این است که قرآن کریم و احادیث را به صورت موسوعه در ابعاد مختلف کار اجتهادی و فقهی جمع آوری و تدوین می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین برنجکار ادامه داد: همان گونه که اشاره داشتید، ما به ۱۰ تفقه در حوزه احتیاج داریم که باید بر اساس قرآن و روایات تفقه کنیم و بر اساس نیازهای تخصصی و عمومی مردم عرضه کنیم.

وی تأکید کرد: تفسیر قرآن به صورت جدی در پژوهشگاه قرآن و حدیث پیگیری می‌شود که پژوهشگاه توانسته است تفسیر سوره حمد را در دو جلد ارائه دهد.

قائم مقام ریاست پژوهشگاه قرآن و حدیث در پایان یادآور شد: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در زمینه علوم و معارف حدیث، علوم رجال، تفسیر قرآن، زمینه اخلاق و همچنین در عرصه روانشناسی ورود پیدا کند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :