تاريخ : پنج شنبه 1394/12/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 49733
راه‌اندازی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در مشهد

راه‌اندازی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در مشهد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعودی با بیان این که ۴۵ درصد دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث در آزمون کارشناسی ارشد قبول می‌شوند،گفت: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در نظر دارد که در سال آینده شعبه مشهد را راه‌اندازی کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث،حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالهادی مسعودی، قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث صبح  امروز (۱۳ اسفند) در مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد تأسیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث که در سالن همایش‌های موسسه برگزار شد، عنوان کرد: دانشگاه قرآن و حدیث در سه مرحله شکل گرفت که مرحله اول مرحله بنیانگذاری است که از سال ۷۱ تا ۷۵ صورت گرفت و سرفصل‌های اولیه رشته حدیث تدوین شد.

ایجاد بخش مجازی و آموزش‌های الکترنیکی در دانشگاه قرآن و حدیث

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: مراحل دیگر شکل گیری دانشگاه قرآن و حدیث، مرحله تثبیت و توسعه بود که در این مراحل افزایش رشته‌ها و اخذ دانشجویان صورت گرفت.

حجت الاسلام و السملمین مسعودی بیان کرد: در سال ۷۸ پذیرش دانشجو در شهر ری صورت گرفت و سال ۸۲ اولین فارغ التحصیلان را از دانشگاه داشتیم.

وی با بیان این که بخش مجازی و آموزش‌های الکترنیکی در دانشگاه قرآن و حدیث در سال ۸۳ راه اندازی شد، گفت: در این دانشگاه، افرادی که مایل به تحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاه هستند ولی به دلایلی قادر به شرکت در کلاس‌های آموزشی نیستند، می‌توانند در رشته‌های مجازی این دانشگاه شرکت کنند.

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث یادآور شد: دانشگاه قرآن و حدیث در سال ۸۳ پذیرش ارشد داشت و در سال ۸۴ شعبه قم راه اندازی شد و در سال ۸۸، مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری کسب شد.

مجوز اجرای ۲۰ رشته تحصیلی در دانشگاه قرآن و حدیث

حجت الاسلام و المسلمین مسعودی افزود: در توسعه رشته ها، در دانشگاه سه رشته کلام، نهج البلاغه، علوم قرآن و حدیث و تفسیر اثری ارائه می‌شد اما بعدها رشته هایی چون کلام و عقاید امامیه، نهج البلاغه و تفسیر اثر، تفسیر روایی، فقه و حقوق و ... به رشته‌های این دانشگاه افزوده شد.

وی عنوان کرد: دانشگاه قرآن و حدیث هم اکنون، مجوز اجرای ۲۰ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف را دارد و این موسسه توانسته است در این سال‌ها در زمینه‌های علمی و پژوهشی بدرخشد.

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: در دانشگاه قرآن و حدیث، سه دانشکده علوم و معارف قرآن، علوم و معارف حدیث و علوم و معارف اسلامی به صورت هویت دار ایجاد شد.

نزدیک ۵ هزار دانشجو در دانشگاه قرآن و حدیث مشغول به تحصیل هستند

حجت الاسلام و المسلمین مسعودی تصریح کرد: در دانشگاه قرآن و حدیث، حدود ۴ هزار و ۹۶۷ نفر شاغل به تحصیل هستند و ۳ هزارو  ۲۱۷ نفر از دانشگاه فارغ التحصیل شدند.

وی با اشاره به بخشی از موفقیت‌های دانشگاه علوم و قرآن، گفت: طراحی و تصویب ۲۱ برنامه آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی و ایجاد رشته اخلاق پزشکی از جمله کارهای دانشگاه قرآن و حدیث بود.

اجرای ۱۸ رشته تحصیلی در دانشگاه قرآن و حدیث/قبولی ۴۵ درصدی دانشجویان دارالحدیث در آزمون کارشناسی ارشد

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث با بیان این که در این دانشگاه، ۱۸ رشته در مقاطع مختلف تحصیلی اجرا می‌شود، عنوان کرد: دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث برای پنجمین سال، رتبه اول را در قبولی کارشناسی ارشد کسب کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مسعودی افزود: در دانشگاه قرآن و حدیث، از هر دو دانشجو، یک نفر در مقطع ارشد قبول شده است و ۴۵ درصد قبول داشته است که آمار قابل توجهی است.

هزار و ۵۳۱ پایان‌نامه در دانشگاه قرآن و حدیث دفاع شده است/راه‌اندازی موسسه دارالحدیث در مشهد در سال آینده

وی با بیان این که هزار و ۵۳۱ پایان نامه در دانشگاه قرآن و حدیث دفاع شده است، گفت: در این دانشگاه، ۲۵ کتاب درسی و کمک درسی توسط اعضای هیأت علمی این دانشگاه نوشته شده است.

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در نظر دارد که در سال آینده شعبه مشهد را راه اندازی کند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :