تاريخ : دوشنبه 1394/12/17 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 49825
کتاب «تفسیر اهل بیت(ع)» با حضور آیت الله ری شهری رونمایی شد

کتاب «تفسیر اهل بیت(ع)» با حضور آیت الله ری شهری رونمایی شد

اثر 18 جلدی «تفسیر اهل بیت(ع)» در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نشست رونمایی از کتاب ۱۸ جلدی «تفسیر اهل بیت(ع)» امروز (دوشنبه، ۱۷اسفند) در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (یادمان شهدای هفت تیر) رونمایی شد.
کتاب «تفسیر اهل بیت(ع) زیر نظر علیرضا برازش، کارشناس ارشد قرآن و حدیث از دانشگاه تهران، تدوین و توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شده و ۱۸ مجلد را شامل می‌شود.
در این نشست آیت‌الله ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و حجت‌الاسلام خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی به سخنرانی پرداختند‌. مراسم رونمایی توسط آیت الله ری‌شهری، حجت‌الاسلام خاموشی و مصطفی رحماندوست انجام شد.
همچنین پس از رونمایی، از حجت‌الاسلام خاموشی، علیرضا برازش و جمعی از همکاران فعال در تدوین این کتاب، به پاس زحماتی که در ارتباط با انتشار این اثر داشته‌اند، با اهدای لوحی تجلیل شد.
خصوصیات کتاب
کتاب «تفسیر اهل بیت» در ۱۸ مجلد و ۱۲۳۸۱ صفحه و دارای ۲۷۷۱۸ حدیث از منابع معتبر شیعی  است، مقایسه تعداد احادیث با تفاسیر «نورالثقلین» «البرهان» نشان می‌دهد در این تفسیر تنها ۶۵۰ آیه تفسیر نشده است، در حالی که در تفسیر البرهان ۱۵۳۹ و تفسیر نورالثقلین ۲۴۱۷ آیه تفسیر نشده است.
طرح این تفسیر در سال ۸۳ آغاز شد و اقدام به دسته‌بندی احادیث گردید. لازم به ذکر است که در این تفسیر تنها از احادیث شیعی استفاده شده و تنها قسمت‌هایی از روایات که مربوط به تفسیر آیه هستند آمده است.
در این تفسیر از ابن‌عباس و علی‌بن‌ابراهی‌قمی روایات متعددی ذکر شده است. بنای این تفسیر شرح آیات و روایات نبوده و تنها در هنگام ارائه ترجمه، معنای برخی کلمات غریب به اختصار آمده است.
از خصوصیات دیگر این تفسیر آن است که از  آوردن روایاتی که نتیجه‌ای جز شکاف میان مذاهب مختلف اسلامی ندارند، پرهیز شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :