تاريخ : چهارشنبه 1395/1/18 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 50161
تلاش جهت تقویت فضای معنوی و ارتقاء کیفیت پژوهشی و آموزشی، شکر نعمت همکاری با دارالحدیث است.

تلاش جهت تقویت فضای معنوی و ارتقاء کیفیت پژوهشی و آموزشی، شکر نعمت همکاری با دارالحدیث است.

آیت الله محمدی ری شهری در نخستین جلسه تواصی به حق فروردین سال 95 در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت:
نعمتی که خدای متعال افزون بر دیگران به ما ارزانی داشته این است که افتخار بزرگ و ارزنده خدمتگزاری در مسیر گسترش قرآن و حدیث از منظر اهل بیت علیهم السلام را نصیب ما نموده است. شکر این نعمت بزرگ تلاش در جهت تقویت فضای معنوی و ارتقای کیفیت پژوهشی و آموزشی این مؤسسه است.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ضمن تبریک سال نو به اساتید، دانشجویان و دست اندرکاران این موسسه و آرزوی سالی پر برکت برای همه مسلمانان جهان به خصوص مردم ایران اسلامی بیان کرد:
در ابتدای سال فاطمی قرار داریم و امیدواریم در این سال که مزین به نام حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها است، از برکات عنایت آنحضرت بهره بیشتری داشته باشیم.

آیت الله محمدی ری شهری به روایت شریفی از حضرت زهرا سلام الله علیها، استناد نمود و گفت:
در روایتی که از آنحضرت نقل شده آمده است، اگر کسی عبادت خودش را خالصانه برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین چیزی که مصلحت او باشد را نصیبش خواهد نمود.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث همچنین با استناد به روایتی از امام سجاد علیه السلام گفت:
سزاوار نیست برای کسی که از نعمتی بهره مند است، از شکر آن نعمت غافل باشد زیرا  غفلت از شکر نعمت به دلیل جهل است و از ان جهت که شکر هر نعمت باید متناسب با آن نعمت باشد، شکر نعمت بزرگ این است که انسان به غیر منعم مشغول نباشد.

آیت الله محمدی ری شهری تاکید کرد:
باید تلاش کنیم از نعمت بزرگی که خدای متعال در جهت ترویج قرآن و حدیث به ما ارزانی داشته قدردانی کنیم، زیرا اگر از نعمتی سپاسگزاری نکنیم تبدیل به نقمت خواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام اظهار داشت:
برهان اینکه باید تنها دلمشغولی انسان خدا باشد، این است که خدا عوض همه چیز است و اگر انسان خدا را در زندگی از دست داد، هیچ چیز را جایگزین او نخواهد یافت و حتی اگر همه دنیا را به دست بیاورد بازهم حقیقتا متضرر شده است.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت:
از جمله وظایف ما در شکر نعمت این است که همواره از خود مراقبت کنیم و از فضای معنوی این موسسه پاسداری کنیم زیرا که فضای معنوی، مقدمه کار و تلاش بیشتر است و می بایست در جهت افزایش سطح علمی و عملی موسسه و اتقان پژوهش و آموزش و برطرف کردن اشکالات بکوشیم و اگر در این مقوله کوتاهی کنیم در محضر خدای متعال مسئول خواهیم بود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :