تاريخ : یکشنبه 1395/1/22 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 50201
نرم افزار ابن شهرآشوب با ۳۵۰۰ سرفصل و فیش پژوهشی

نرم افزار ابن شهرآشوب با ۳۵۰۰ سرفصل و فیش پژوهشی

نرم افزار تک زبانه(عربی) ابن شهر آشوب مازندرانی با قابلیت های متنوع پژوهشی و فنّی، ۳۵۰۰ باب و سرفصل را از طریق فهرست گزینشی در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

مدیر بخش نمایشگاه های مرکز نور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهارداشت: این نرم افزار حاوی متن کامل سه عنوان کتاب از آثار گرانقدر ابو جعفر محمد بن علی بن شهرآشوب مازندرانی عالم بزرگ سده ششم هجری است.

سید مرتضی سجادی نژاد ادامه داد: این نرم افزار برای نخستین بار و با هدف زنده نگه داشتن نام و آثار این عالم بزرگ جهان اسلام تولید شده است در موضوعاتی از جمله ؛ علوم قرآن، عقاید، تاریخ و تراجم عمومی اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

وی گفت: این نرم افزار شامل کتبی از جمله المناقب(چهار جلد)، متشابه القرآن و محتلفه(۲جلد)، معالم العلما در یک جلد، می باشد.

مدیر بخش نمایشگاه های مرکز نور بیان داشت: از قابلیت های فنی و پژوهشی این نرم  افزار می‌توان به جستجو در سه هزار و ۵۰۰ عنوان باب و سرفصل از طریق فهرست گزینشی، متن قرآن کریم به همراه ترجمه و امکان جستجو در آیات، جستجوی ساده و پیشرفته در الفاظ و عبارات و متن و فهرست کتاب های برنامه، متن کامل ۱۰ دوره لغت نامه عربی و فارسی با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات، شرح حال ابن شهر آشوب به همراه ارائه اطلاعاتی ارزشمند درباره کتابهای وی و همچنین یادداشت برداری، ذخیره سازی، ویرایش و چاپ متن اشاره کرد.

سجادی نژاد گفت: این اثر که معجم لفظی می باشد توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تهیه شده است و موضوع آن علوم و معارف اسلامی می باشد.

علاقه‌مندان می توانند برای کسب  اطلاعات بیشتر از عرضه این نرم افزار، به فروشگاه مجازی این مرکز به نشانی www.noorshop.ir  مراجعه کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :