مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : جامع الاحاديث - دعا
پديدآورنده : عليرضا برازش
ناشر : انتشارات اميركبير
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1392
قطع : وزيري
زبان : عربی فارسی
نوع جلد : گالينگور
جستجو در Lib.ir

جامع الاحاديث - دعا

محتواي كتاب دقيقاً همان است كه از نام كتاب بر مي‌آيد جامع‌الأحاديث يعني مؤلّف در پي آن بوده است همه‌ي روايات پيرامون يك موضوع را از ميان احاديث نقل‌شده در كتب محدّثين و مؤلّفين شيعي استخراج کند.

محتواي كتاب دقيقاً همان است كه از نام كتاب بر مي‌آيد جامع‌الأحاديث يعني مؤلّف در پي آن بوده است همه‌ي روايات پيرامون يك موضوع را از ميان احاديث نقل‌شده در كتب محدّثين و مؤلّفين شيعي استخراج و به نحوي كه مشاهده مي‌كنيد تدوين و تا جزئى‌ترين لايه‌ها، تبويب و فصل‌بندى نموده، به تشنگان معارف اهل بيت عصمت(ع) ارائه كند.

هدف از تأليف اين مجموعه، شناساندن معارف ناب اسلامي با برداشت مستقيم از آيات و روايات است. مقايسه‌ي هر اثر با آثار مشابه هم‌عصر يا آثار گذشتگان ما را بر وجود يا فقدان نوآوري در اثر مورد نظر آگاه مي‌كند. مخاطب اين مجموعه كسى است كه مى‌خواهد و مى‌تواند مستقيماً احاديث اهل بيت(ع) را مطالعه كند.

استخراج بيشترين حديث پيرامون يك موضوع و تبويب جزئى، به نحوى است كه حتى مطالعه‌ي فهرست تفصيلى هر جلد از اين مجموعه، خواننده را تا حدود زيادى بيش از آنچه تاكنون درباره‌ي آن موضوع مى‌دانست، با آن آشنا مى‌كند. كنار هم قرارگرفتن احاديث قريب‌المعني، در نزديك‌كردن معانى احاديث به فهم خواننده، بى‌تأثير نيست. به‌هرصورت اين مجموعه جز حديث نيست و از آنجا كه مطالعه‌ي احاديث اخلاقي نسبت به احاديث كلامي، فقهى و حتى تاريخى، براى اقشار غير متخصص، سهل‌تر مي‌باشد، در مرحله‌ي اول به موضوعات اخلاقي پرداختيم.

مجموعه‌ي حاضر جز از منابع معتبر حديث شيعى استفاده نكرده است، لذا اعتبار آن به اعتبار مآخذى است كه در پايان كتاب در بخش فهرست مآخذ ذكر كرده‌ايم. هر قدر به كافى، من لايحضره ‌الفقيه، تهذيب، استبصار، بحارالأنوار، وسائل‌الشيعه و مستدرك‌الوسائل و وافى اعتماد مى‌كنيد به اين مجموعه اتّكا كنيد.