تاريخ : چهارشنبه 1395/2/15
کد خبر: 50660

چاپ چهارم برای کتابی درباره سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س)

کتاب «خاطر نازگ گل؛ نگاهی نو به زندگی و شخصیت حضرت زهرا(س)» نوشته حجت‏ الاسلام والمسلمین حسین سیدی از سوی دفتر نشر معارف به چاپ چهارم رسید.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب«خاطر نازک گل» جلد سوم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده ‌معصوم(ع)» یا «سبک زندگی معصومین(ع)» است که در دهه ۸۰، برنده جایزه کتاب سال حوزه علمیه قم شد. در این مجموعه سعی می‌شود مسایل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیت(ع) بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سئوال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست‌ویکم چگونه اهل بیت(ع) می‌توانند الگو باشند و چگونه آنها می‌توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند.

این سیره کاربردی که بیش از ۵۰ موضوع مثل سیمای ظاهری، سیمای باطنی، سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و سیاسی، دفاع از ولایت، خطبه های انقلابی حضرت(س)، ماجرای فدک، ارتباط با خدا، دیگران و طبیعت، حقوق مخالفان و حیوانات و... را شامل می‌شود، برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نوشته شده است.

نویسنده برای نگارش این کتاب، ۵۰۰ منبع مطالعه و دیده که از ۲۲۹ تای منبع آن بهره گرفته شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است:

«سلام بر تو ای دختر حضرت عشق!

ای همسر حضرت عشق!

ای مادر حضرت عشق!

ای حضرت عشق!

ای «ریحانه»!

ای «عارفه»!

ای «والهه»!

ای «شهیده»!

سلامی آغشته با بُغضی بنفش.»

چاپ چهارم کتاب «خاطر نازک گل» در ۲۷۶صفحه، قطع پالتویی، تیراژ ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۸۰۰۰  تومان از سوی دفتر نشر معارف به جامعه فرهنگی و مذهبی کشور عرضه شده است.

مجموعه سبک زندگی معصومین(ع) با استفاده از منابع روایی و تاریخی معتبر نوشته شده است که جلد اول آن درباره پیامبر گرامی اسلام(ص) به چاپ سی و دوم و جلد دوم آن با نام «امیر گلها» درباره زندگی و شخصیت امام علی(ع) به چاپ هشتم رسیده است و جلد چهارم آن با نام «غنچه دلتنگ» درباره زندگی و شخصیت امام حسن مجتبی(ع) و جلد پنجم آن با نام «یک غنچه، صد زخم» درباره امام حسین(ع) و جلد ششم آن با نام «نیلوفر نیایش» درباره زندگی و شخصیت امام سجاد(ع) برای نخستین بار از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

دفتر نشر معارف پیش از این، از این نویسنده خوش قلم و مترجم توانا، کتاب «دو قطره اقیانوس؛ ترجمه دو خطبه بی نقطه و بی الف حضرت علی(ع)» و پنج کتاب داستانی «باران و کویر»، «ششمین باغبان اندیشه»، «هفتمین فصل شکفتن»، «نغمه‏ای در روزگار گرگها» و «سوار سبزپوش آرزوها» (نوشته کمال السید، نویسنده  توانای عرب) را درباره زندگی و زمانه ائمه معصومین(ع) منتشر کرده است که همگی به چاپ دوم رسیده اند.

***

برای تهیه کتابهای حسین سیدی می توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (۰۲۵۳۷۷۴۰۰۰۴) یا از طریق فروشگاههای پاتوق کتاب در سراسر کشور و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام کرد.

ش

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :