تاريخ : پنج شنبه 1395/2/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 50906
عرضه بسته مطالعاتی بازشناسی سیره سیدالساجدین(ع) در نمایشگاه کتاب

عرضه بسته مطالعاتی بازشناسی سیره سیدالساجدین(ع) در نمایشگاه کتاب

انتشارات آستان قدس رضوی هم‌زمان با فرا رسیدن پنجم شعبان و ایام ولادت حضرت زین العابدین(ع)، بسته مطالعاتی با محوریت بازشناسی سیره سید الساجدین(ع) را در ایام برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به علاقه‌مندان عرضه می‌کند.

به گزارش آستان‌نیوز، با توجه به اهمیت بازشناسی سیره معصومین(ع) به‌ویژه اهمیت حفظ و گسترش پیام شهادت امام حسین(ع) توسط حضرت سجاد(ع)، این انتشارات نسبت به چاپ کتاب‌هایی با هدف معرفی هرچه بهتر رشادت‌ها و سیره این امام همام اقدام کرده است.
کتاب «حکمت‌های سجادی» نوشته جواد محدثی، عنوان اثری با محوریت امام سجاد(ع) و هفتمین کتاب از سلسله کتاب‌های راه زندگی است که توسط به‌نشر در سال ۱۳۹۳ و در قطع رقعی برای دومین بار به چاپ رسیده است.
در این اثر، نویسنده به ترجمه و توضیح چهل حدیث اخلاقی و اجتماعی از امام سجاد(ع) با ترجمه‌ای روان همراه با توضیحی مختصر و استفاده اشعاری متناسب در لابه‌لای مطالب می‌پردازد.
«صحیفه سجّادیه»که در انتشارات آستان قدس رضوی چاپ نهم خود را تجربه کرده، از ذخایر علمی و گنجینه‌های حقایق روحانی اثر گران‌سنگ امام چهارم است که پس از نهج‌البلاغه از مهم‌ترین کتاب‌های شیعه به شمار می‌آید و به زبور آل محمد و اخت قرآن نیز مشهور شده است.
کتاب «سیری در دعای مکارم الاخلاق امام سجاد(ع)» از سلسله درس‌های استاد فاطمه سید خاموشی (طاهایی)، شرحی است که از لسان مبارک این پیشوای معصوم دین، به قصد پرورش و ساختن انسان ها توسط دانش‌آموختگان مکتب نرجس در هفت فصل هم‌چون دعا و استجابت آن، صلوات و اثرات آن، نیکوترین نیت‌ها، شرایط احسن الاعمال و رابطه ایمان و عمل صالح تنظیم و جمع‌آوری شده است.
این کتاب ارزشمند که برای نخستین بار در سال ۱۳۹۰ توسط به‌نشر در قطع وزیری به چاپ رسیده است، حاوی تعالیمی مهم و درس‌های آموزنده و انسان‌ساز است و به هر نسبت که افراد علاقه‌مند و باایمان در آن دقت کنند، از معرفت بیشتری برخوردار می‌شوند.
مجموعه کتاب «چهارده اختر تابناک» با عنوان «امام سجاد(ع)» نیز دیگر کتاب انتشارات آستان قدس رضوی با محوریت سبک و سیره این امام همام است که به قلم احمد احمدی بیرجندی در قطع نیم جیبی و با استفاده از منابع معتبر و استنادات تاریخی صحیح، تحلیل‌های عالمانه و نیز به‌کارگیری چاشنی شعر در میان مطالب، به چاپ رسیده است.
هم‌چنین به‌نشر اقدام به انتشار مجموعه چهل حدیث کرده است که کتاب «زینت عارفان»، سروده علی اصغر دلیلی صالح از این مجموعه است و طی آن، گلچینی از سخنان گهربار زینت عرفان، امام سجاد(ع) را به زبان شعر به مخاطبان ارائه می‌کند.
این کتاب که در سال ۱۳۸۹ برای سومین بار و در قطع جیبی تجدید چاپ شده، محتوای هر حدیث را با زبانی روان در ذیل هر حدیث به نظم درآورده است.
در حوزه کتاب کودک و نوجوان نیز انتشارات آستان قدس رضوی دو عنوان کتاب با عناوین «قصه‌هایی شیرین از زندگی معصومین-آهو و شکارچی» نوشته مسلم ناصری با تصویرگری محمدحسین صلواتیان و «با علی، یا علی- امام سجاد(ع)» نوشته فریبا کلهر با تصویرگری علیرضا گلدوزیان را در قالب «کتاب‌های پروانه» منتشر و روانه بازار نشر کشور کرده است.
لازم به یادآوری است، بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ در محل بزرگ‌راه خلیج فارس، شهر آفتاب برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به بازدید از غرفه به‌نشر، می‌توانند به سه غرفه عمومی واقع در سالن اداری-غرفه متمرکز آستان قدس رضوی، غرفه کودک و نوجوان به نشانی چادر ۱۰۸ غرفه ۱۶۰ و هم‌چنین غرفه دانشگاهی در سالن ۱۰۶ غرفه ۱۳۸ مراجعه و هم‌چنین عناوین کتاب‌ها و محصولات فرهنگی این انتشارات را از طریق نشانی اینترنتیbehnashr.com مشاهده کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :